-
Produkttyp (4)
-
-
Utbildningsnivå (3)
-
-
Ämne (20)
-
-
Serie (1)
-
-
Språk (3)
-
Lärarutbildning och pedagogikKurslitteratur
Här hittar du kurslitteratur inom lärarutbildningens många ämnesområden – didaktik, sociala relationer, läroplansteori, forskningsmetodik, utbildningshistoria, specialpedagogik, bedömning och ledarskap – för den utbildningsvetenskapliga kärnan (UVK).
Jag hjälper dig gärna!
Som förläggare för grundskola och skolledare diskuterar jag gärna vilken litteratur som passar för just din kurs.
Kontakta migKommande

Kommande
Elmgren, M - Olding, A-S
Academic teaching is a comprehensive, research-based textbook on teaching and learning in higher education. It is written from the perspective of t...
Kommande

Kommande
Barn har en naturlig förmåga att engagera sig i dramatiska lekar och spontant delta i scener i den fiktiva värld som de skapar. Det är en viktig ut...
Kommande

Falkner, Kajsa
När man som lärare utgår från ett perspektiv framför ett annat, har man en tydlig utgångspunkt för att undervisa och argumentera för sitt pedagogis...

Byréus, Katrin
I grupphandledning ska människor mötas under en kort stund, fysiskt eller digitalt, för att reflektera kring sitt arbete. Sådana möten ger ofta per...

Hylander, I - Guvå, G
Elevhälsa innebär att kunskaper inom psykologi, medicin, omvårdnad, socialt arbete och specialpedagogik översätts till skolans vardagsarbete, för a...

Hylander, I - Guvå, G
Elevhälsa innebär att kunskaper inom psykologi, medicin, omvårdnad, socialt arbete och specialpedagogik översätts till skolans vardagsarbete, för a...

Bendroth Karlsson, M - Häikiö,T (red.)
Att barn idag erövrar en visuell läskunnighet är lika angeläget som att de får en muntlig och skriftspråklig kompetens. Barns bildvärldar varierar ...

Svedberg, Lars
Människan lever i grupper – och grupper lever i människan. Organisationer består av grupper, och dessa är inte bara något vi formar – de formar ock...

Svedberg, Lars
Människan lever i grupper – och grupper lever i människan. Organisationer består av grupper, och dessa är inte bara något vi formar – de formar ock...

Kangas, P - Nillson, C
Hur, vad och varför är de klassiska didaktiska frågorna som varje lärare behöver ställa sig. Inte minst hur-frågan kan behöva extra stor uppmärksam...

Bendroth Karlsson, M - Häikiö,T (red.)
Att barn idag erövrar en visuell läskunnighet är lika angeläget som att de får en muntlig och skriftspråklig kompetens. Barns bildvärldar varierar ...

I en grupp på tjugo elever finns det i genomsnitt fyra barn eller ungdomar för vilka matematik är betydligt svårare att lära sig jämfört med deras...
Allt har laddats in!
12 av 772