Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Vanliga frågor och svar om beställning av digitala provexemplar

Här hittar du de vanligaste frågorna gällande beställning av våra digitala provexemplar. Hittar du inte din fråga här är du välkommen att höra av dig till vår kundservice på 046-31 21 00 eller kundservice@studentlitteratur.se

 

Vem får beställa ett provexemplar?

Du kan beställa provexemplar om boken är relevant för din undervisning (nivå och ämne) och om du är verksam i Sverige. Om det gäller tjänsteexemplar av en kursbok på befintlig kurslista hänvisar vi till din arbetsgivare.

Erbjuder ni lärarexemplar av era böcker?

Nej, när det gäller tjänsteexemplar av en kursbok på befintlig kurslista hänvisar vi till din arbetsgivare.

Jag kan inte beställa provexemplar på er webb, vad är felet?

För att beställa ett provexemplar måste du vara inloggad. Har du inget konto, skapar du enkelt ett på den här sidan: Skapa ett konto

Här finns en mer utförlig beskrivning av hur du beställer ett digitalt provexemplar: Beställ och aktivera digitala provexemplar

Boken du beställer ska vara relevant för din undervisning och du ska vara verksam i Sverige, om detta inte är uppfyllt kan det vara därför du inte kan beställa ett provexemplar.

Om du fortfarande har problem med att beställa ett provexemplar är du välkommen att höra av dig till vår kundservice på 046-31 21 00 eller kundservice@studentlitteratur.se

Hur aktiverar jag mitt digitala provexemplar?

Du kommer att få ett mejl från Studora med en aktiveringslänk som du klickar på och som leder dig till studora.se. Du loggar in med samma inloggningsuppgifter som du har på studentlitteratur.se

Här finns en mer utförlig beskrivning av hur du aktiverar ett digitalt provexemplar: Beställ och aktivera digitala provexemplar

Jag har inte fått mitt provexemplar, vad ska jag göra?

De flesta av våra provexemplar skickas digitalt. När din behörighet som lärare/kursansvarig är godkänd av vår kundservice skickas ett mejl från Studora med en aktiveringslänk. Om du har beställt flera digitala provexemplar i samma beställning får du en aktiveringslänk per titel. Har du inte fått något mejl från Studora med en aktiveringslänk kan du höra av dig till vår kundservice så hjälper de dig. Glöm inte att först kolla i din skräppost!

Om du har beställt ett fysiskt provexemplar (vissa produkter har av upphovsrättsliga skäl inte digitala provexemplar) får du en avisering om paketet per mejl från ditt postombud. Kolla gärna i din skräppost så att aviseringen inte råkat hamna där.

Om du trots dessa åtgärder inte fått ditt provexemplar är du välkommen att höra av dig till vår kundservice på 046-31 21 00 eller kundservice@studentlitteratur.se