Varukorg
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr
Teckensnitt
- Type 1-teckensnitt får inte användas. Inga undantag. Använd helst OpenType, annars TrueType.
- Alla teckensnitt måste bifogas leveransen. Därför kan molnbaserade teckensnitt (t.ex. Adobe Fonts) inte användas.
- På förlaget har vi en uppsättning teckensnitt som med fördel kan användas. Hör av dig till oss om du vill ha en länk till den mappen.
- Använd inte olika versioner (tillverkare) av samma teckensnitt.
- Undvik Symbol, Wingdings eller liknande. Leta i första hand upp tecknet i teckensnittet som används i boken. Om tecknet inte finns i det aktuella teckensnittet kan ”Symbol Std” användas. Inga andra versioner av ”Symbol” får användas. En annan källa för udda tecken är ”Apple Symbol”.
- Använd inte flerfärgs-teckensnitt (OpenType-SVG typsnitt). Risken finns att de inte fungerar på tryckeriet. Exempel på den här typen av teckensnitt är: Apple Color Emoji, EmojiOne (Color), Noto Color Emoji SVG och Trajan Color Concept.
- Innan leverans bör du kontrollera vilka teckensnitt som används i dokumentet. Detta för att säkerställa att det inte finns felaktig ”Symbol” eller något udda teckensnitt i dokumentet. Det är även ett bra sätt att upptäcka att något textparti har ett avvikande teckensnitt fast den inte ska ha det (ex.: en mening som använder ”Minion Pro” i stället för ”Times New Roman”).