Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr
Preflightvarningar som rör dokument
Dekorfärg används i dokumentet
Inga dekorfärger (t.ex. Pantone) får användas i enfärgstryck eller 4-färgstryck.
Vid enfärgstryck tas dekorfärgen bort och ersätts med svart eller procent av svart.
Vid 4-färgstryck byt ut dekorfärgen till en likvärdig CMYK-färg. Enklast är att ändra i InDesign: öppna färgrutan och ändra färgmodell från dekorfärgen till CMYK, samt Färgtyp från Dekor till Process. Blir det inte exakt som du tänkt, kan du finjustera procentsatserna.
Lager används i dokumentet
Lager är inte tillåtna i tryck-pdf:er.
Detta kan eventuellt hända om man inte använt Studentlitteraturs joboptions när man skapade pdf:en. Gör en ny pdf och försäkra dig om att du använder rätt joboption.
En annan felkälla kan vara inmonterade pdf-filer i ditt InDesign-dokument.
Pdf-versionen är för gammal
Pdf-versionen är äldre än 1.3.
Detta kan eventuellt hända om man inte använt Studentlitteraturs joboptions när man skapade pdf:en. Gör en ny pdf och försäkra dig om att du använder rätt joboption.