Varukorg
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Datagrundad skolförbättring
- 5Förord till den svenska utgåvan
- Av Ulf Blossing
- 9Förord: Datagrundad skolförbättring kan göra skillnad!
- 11Inledning: Datagrundad skolförbättring
- Del I De åtta stegen i datateam®metoden
- 231 Steg 1: Definiera problem
- 292 Steg 2: Formulera hypoteser
- 373 Steg 3: Samla in data
- 454 Steg 4: Kontrollera datakvaliteten
- 535 Steg 5: Analysera data
- 656 Steg 6: Tolka och dra slutsatser
- 697 Steg 7: Vidta åtgärder
- 758 Steg 8: Utvärdera
- Del II Två exempel på datagrundad skolförbättring
- 819 Fallbeskrivning: Behörighet till gymnasieskolan
- 9910 Fallbeskrivning: Avgångselevers resultat i engelska
- Del III Att integrera arbetet i organisationen
- 11911 Att införa datateam®metoden i skolan
- 12912 På väg mot hållbarhet
- 139Tack
- 141Referenser
- 145Om författarna
Det här är en välkommen bok då den konkret illustrerar hur en vetenskaplig och undersökande process i exempelvis ett arbetslag, en skolutvecklingsgrupp eller en analysgrupp behöver planeras och genomföras.
Information
- Författare:
- Kim Schildkamp Adam Handelsalts Cindy Poortman Hanadie Leusink Marije Meerdink Maaike Smit Johanna Ebbeler Mireille Hubers
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144109817
- Utgivningsår:
- 2016
- Artikelnummer:
- 39016-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 150