Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Adam Handelsalts

Författare

Adam Handelsalts är universitetslärare vid universitetet i Twente och projektledare inom projektet Datateam. Inom de så kallade analysgrupperna försöker man lösa specifika undervisningsrelaterade problem tillsammans med lärarna i arbetslaget. Lärarna är väldigt viktiga i ett team, eftersom de är de viktigaste aktörerna när det gäller att formge undervisningsprocessen. Större delen av Adam Handelsalts karriär har ägnats åt arbete med lärargrupper och forskning kring sådana team. Inom skilda projekt har han forskat på hur man kan hjälpa lärarteamen att förbättra undervisningens effektivitet. Eftersom lärarna är de som utför praktiken och själva måste utforma och anpassa sig till varje förändring, är det givet att engagera dem i den här processen från början. Därefter, genom samarbete kring förnyelse med kollegor, kan lärarna lära nytt och utvecklas inom olika områden. Adam Handelsalts fängslas av utvecklingen av och inom lärarlag och njuter av resan som varje grupp gör och av utmaningen att analysera hur och varför de liknar varandra eller tvärtom, skiljer sig åt.

Adam Handelsalts är universitetslärare vid universitetet i Twente och projektledare inom projektet Datateam. Inom de så kallade analysgrupperna försöker man lösa specifika undervisningsrelaterade problem tillsammans med lärarna i arbetslaget. Lärarna är väldigt viktiga i ett team, eftersom de är de viktigaste aktörerna när det gäller att formge undervisningsprocessen. Större delen av Adam Handelsalts karriär har ägnats åt arbete med lärargrupper och forskning kring sådana team. Inom skilda projekt har han forskat på hur man kan hjälpa lärarteamen att förbättra undervisningens effektivitet. Eftersom lärarna är de som utför praktiken och själva måste utforma och anpassa sig till varje förändring, är det givet att engagera dem i den här processen från början. Därefter, genom samarbete kring förnyelse med kollegor, kan lärarna lära nytt och utvecklas inom olika områden. Adam Handelsalts fängslas av utvecklingen av och inom lärarlag och njuter av resan som varje grupp gör och av utmaningen att analysera hur och varför de liknar varandra eller tvärtom, skiljer sig åt.