Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Cindy Poortman

Författare

Efter doktorsexamen år 2007 har Cindy Poortman verkat som forskare och rådgivare vid universitetet och arbetat för ett flertal mbo- och hbo-skolor. Under det här arbetet har hon insett att det inom flera undervisningssektorer finns behov av mer resultatinriktad verksamhet. Så väcktes hennes intresse för att arbeta resultatinriktat med hjälp av datateam®metoden – hon ville gärna bidra till den här forskningen. I det här projektet inriktar hon sig på att undersöka metodens effekter vad gäller skolutveckling. Cindy Poortman har också till stor del skapat, utvecklat och undervisat i projektets dataanalys. Projektet tilltalar henne speciellt eftersom just resultatinriktat arbete enligt datateam®metoden erbjuder möjligheter att bättre använda den information som finns tillgänglig inom skolorna, för att fatta beslut och förbättra undervisningen. Som forskare är Cindy Poortman särskilt intresserad av att vetenskapligt påvisa effekterna och den vidare utvecklingen av den här metoden för forskning och praktiskt bruk. Utöver verksamhet inom projektet Datateam är Cindy Poortman också engagerad i andra projekt kring lärares professionalisering.

Efter doktorsexamen år 2007 har Cindy Poortman verkat som forskare och rådgivare vid universitetet och arbetat för ett flertal mbo- och hbo-skolor. Under det här arbetet har hon insett att det inom flera undervisningssektorer finns behov av mer resultatinriktad verksamhet. Så väcktes hennes intresse för att arbeta resultatinriktat med hjälp av datateam®metoden – hon ville gärna bidra till den här forskningen. I det här projektet inriktar hon sig på att undersöka metodens effekter vad gäller skolutveckling. Cindy Poortman har också till stor del skapat, utvecklat och undervisat i projektets dataanalys. Projektet tilltalar henne speciellt eftersom just resultatinriktat arbete enligt datateam®metoden erbjuder möjligheter att bättre använda den information som finns tillgänglig inom skolorna, för att fatta beslut och förbättra undervisningen. Som forskare är Cindy Poortman särskilt intresserad av att vetenskapligt påvisa effekterna och den vidare utvecklingen av den här metoden för forskning och praktiskt bruk. Utöver verksamhet inom projektet Datateam är Cindy Poortman också engagerad i andra projekt kring lärares professionalisering.