Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Marije Meerdink

Författare

Marije Meerdink arbetar som handledare inom projektet Datateam. I samarbete med Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap och VO-raad började tio skolor i projektet vid starten september 2012. Baserat på åttastegsplanen har hon handlett lärarteam två år på de här skolorna i deras forskning kring viktiga problem. År 2010 erhöll Marije Meerdink en master inom samhällsvetenskap vid universitetet i Utrecht. Inom ramen för denna master har hon bland annat sysslat med policyförnyelse med fokus på förskolan och de tidiga skolåren på Nederländska Antillerna. Därefter var hon verksam i ett storskaligt projekt om barns utveckling i relation till kvaliteten inom förskolan och de tidiga skolåren i Nederländerna.På basis av datateam®metoden utför alla deltagande skolor en undersökning vad gäller den egna verksamheten. Varje skola tar sig an ett problem som är viktigt för just dem. Det är väldigt roligt och en stor utmaning att få följa analysgrupperna i den här processen! Det tilltalar henne att i samarbete med lärare och skolledare undersöka var problemet i skolan verkligen ligger, och att finna en passande lösning för att göra undervisningen (ännu) bättre för eleverna.

Marije Meerdink arbetar som handledare inom projektet Datateam. I samarbete med Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap och VO-raad började tio skolor i projektet vid starten september 2012. Baserat på åttastegsplanen har hon handlett lärarteam två år på de här skolorna i deras forskning kring viktiga problem. År 2010 erhöll Marije Meerdink en master inom samhällsvetenskap vid universitetet i Utrecht. Inom ramen för denna master har hon bland annat sysslat med policyförnyelse med fokus på förskolan och de tidiga skolåren på Nederländska Antillerna. Därefter var hon verksam i ett storskaligt projekt om barns utveckling i relation till kvaliteten inom förskolan och de tidiga skolåren i Nederländerna.På basis av datateam®metoden utför alla deltagande skolor en undersökning vad gäller den egna verksamheten. Varje skola tar sig an ett problem som är viktigt för just dem. Det är väldigt roligt och en stor utmaning att få följa analysgrupperna i den här processen! Det tilltalar henne att i samarbete med lärare och skolledare undersöka var problemet i skolan verkligen ligger, och att finna en passande lösning för att göra undervisningen (ännu) bättre för eleverna.