
Mireille Hubers
Författare
Mireille Hubers avslutade 2012 en research master behavioural science vid Radboud-universitetet. Henners uppsats var inriktad på att kartlägga lärares undervisningspraxis i de senare skolåren. Sedan juni 2012 är hon verksam som doktorand inom projektet Datateam. Mireille Hubers forskning är inriktad på interventionens hållbarhet samt vilken roll socialt kapital spelar här, där socialt kapital hänvisar till förekomsten av nya idéer och insikter vad gäller kunskap, samt hur deltagare delar med sig av kunskap och sociala relationer. Projektet Datateam tilltalar henne särskilt eftersom lärare och skolledare här samarbetar på lika villkor. Sådant samarbete är en väsentlig faktor för att få igång kvalitativa förändringar.
Mireille Hubers avslutade 2012 en research master behavioural science vid Radboud-universitetet. Henners uppsats var inriktad på att kartlägga lärares undervisningspraxis i de senare skolåren. Sedan juni 2012 är hon verksam som doktorand inom projektet Datateam. Mireille Hubers forskning är inriktad på interventionens hållbarhet samt vilken roll socialt kapital spelar här, där socialt kapital hänvisar till förekomsten av nya idéer och insikter vad gäller kunskap, samt hur deltagare delar med sig av kunskap och sociala relationer. Projektet Datateam tilltalar henne särskilt eftersom lärare och skolledare här samarbetar på lika villkor. Sådant samarbete är en väsentlig faktor för att få igång kvalitativa förändringar.