Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Johanna Ebbeler

Författare

Efter att ha avslutat PABO (de pedagogische academie voor het basisonderwijs; pedagogiska akademin för grundläggande undervisning) inledde Johanna Ebbeler en master i educational science & technology vid universitetet i Twente. Inom ramen för denna master specialiserade hon sig på ”Curriculum, Instruction and Media Application”. I hennes masteruppsats undersökte hon dataanvändning och faktorer som påverkar dataanvändning inom VO-skolor i England.Johanna Ebbeler var i början av 2012 klar och började som doktorand inom projektgruppen Datateam. Hennes forskning fokuserar på skolledares roll inom analysgrupperna och hur datateam fungerar. Tillsammans med Cindy Poortman undersökte hon effekterna av arbetet med datateam®metoden. Johanna Ebbeler finner det mycket intressant att undersöka hur lärare arbetar inom skolan, hur skolor kan främja arbetet med data samt hur skolor därigenom kan förändras. Varje analysgrupp har valt olika infallsvinklar och hon är nyfiken på hur de skilda analysgrupperna utvecklas vidare.

Efter att ha avslutat PABO (de pedagogische academie voor het basisonderwijs; pedagogiska akademin för grundläggande undervisning) inledde Johanna Ebbeler en master i educational science & technology vid universitetet i Twente. Inom ramen för denna master specialiserade hon sig på ”Curriculum, Instruction and Media Application”. I hennes masteruppsats undersökte hon dataanvändning och faktorer som påverkar dataanvändning inom VO-skolor i England.Johanna Ebbeler var i början av 2012 klar och började som doktorand inom projektgruppen Datateam. Hennes forskning fokuserar på skolledares roll inom analysgrupperna och hur datateam fungerar. Tillsammans med Cindy Poortman undersökte hon effekterna av arbetet med datateam®metoden. Johanna Ebbeler finner det mycket intressant att undersöka hur lärare arbetar inom skolan, hur skolor kan främja arbetet med data samt hur skolor därigenom kan förändras. Varje analysgrupp har valt olika infallsvinklar och hon är nyfiken på hur de skilda analysgrupperna utvecklas vidare.