-
Produkttyp (6)
-
-
Utbildningsnivå (6)
-
-
Ämne (26)
-
-
Serie (6)
-
-
Årskurs (7)
-
-
Språk (4)
-
Kompetensutveckling
Hitta böcker, utbildningar och digitala informationstjänster för kompetensutveckling
Förskola
Vi erbjuder böcker, digitala utbildningspaket och Förskoleforum för dig som är verksam inom förskola.

Skola och fritidshem
Vi erbjuder böcker, digitala utbildningspaket och resurspaket som svarar mot dina kompetensutvecklingsbehov i skola.

Samhällsbyggnad & arkitektur
Vår litteratur inom samhällsbyggnad och arkitektur håller dig uppdaterad om aktuell lagstiftning, standarder och forskning.
Nyhetsbrev
Låt dig inspireras du också. Prenumerera på ett eller flera av våra nyhetsbrev och ta del av nya böcker och utbildningar, inspiration till din undervisning och särskilda erbjudanden.
Kommande

Kommande
Barn har en naturlig förmåga att engagera sig i dramatiska lekar och spontant delta i scener i den fiktiva värld som de skapar. Det är en viktig ut...
Kommande

Bendroth Karlsson, M - Häikiö,T (red.)
Att barn idag erövrar en visuell läskunnighet är lika angeläget som att de får en muntlig och skriftspråklig kompetens. Barns bildvärldar varierar ...
Kommande

Kommande
Kangas, P - Nillson, C
Hur, vad och varför är de klassiska didaktiska frågorna som varje lärare behöver ställa sig. Inte minst hur-frågan kan behöva extra stor uppmärksam...
Kommande

Kommande
I en grupp på tjugo elever finns det i genomsnitt fyra barn eller ungdomar för vilka matematik är betydligt svårare att lära sig jämfört med deras...
Kommande

Kommande
Nilsson, B - Waldemarson, A-K
Vad händer när människor kommunicerar med varandra? Vilka medvetna och omedvetna budskap förmedlas? Vad underlättar och försvårar en effektiv kommu...
Kommande

Kommande
Fohlin, N - Wilson, J
Skolans uppdrag kring läsning är så mycket större än att lära elever att avkoda ord; det handlar om att forma dem till läsare för livet – att väcka...
Kommande

Kommande
Strandberg, B - Lavén, F
Husbyggandet står i dag inför nya utmaningar och en framtid med förändrade miljö- och klimatförutsättningar. Det räcker inte längre att ”bara” bygg...
Kommande

Kommande
Kangas, P - Nillson, C
Hur, vad och varför är de klassiska didaktiska frågorna som varje lärare behöver ställa sig. Inte minst hur-frågan kan behöva extra stor uppmärksam...

Fohlin, N - Wilson, J
Skolans uppdrag kring läsning är så mycket större än att lära elever att avkoda ord; det handlar om att forma dem till läsare för livet – att väcka...

I en grupp på tjugo elever finns det i genomsnitt fyra barn eller ungdomar för vilka matematik är betydligt svårare att lära sig jämfört med deras...

Nilsson, B - Waldemarson, A-K
Vad händer när människor kommunicerar med varandra? Vilka medvetna och omedvetna budskap förmedlas? Vad underlättar och försvårar en effektiv kommu...


Fridolfsson, Inger
Vallmomodellen del 2 presenterar en balanserad syn på den tidiga läs- och skrivinlärningen för vårterminen i årskurs 1, där såväl den tekniska sida...
Allt har laddats in!
12 av 1345