
Anette Bagger
Kapitelförfattare
Anette Bagger är professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan Dalarna. Anette har en bakgrund som specialpedagog och synrådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM. I sin forskning fokuserar Anette på vilket sätt skolans styrning och genomförande skapar likvärdighet och inkludering för alla elever. Detta närmar sig Anette med etiska aspekter på hur utbildning planeras och genomförs, framför allt inom området matematikundervisning och nationell kunskapsbedömning, men även rörande läromedel och deras inkluderande kapacitet. Anette har ett pågående projekt inom den anpassade skolformen om bedömningsstöd och åtgärdsgarantin.
Anette Bagger är professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan Dalarna. Anette har en bakgrund som specialpedagog och synrådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM. I sin forskning fokuserar Anette på vilket sätt skolans styrning och genomförande skapar likvärdighet och inkludering för alla elever. Detta närmar sig Anette med etiska aspekter på hur utbildning planeras och genomförs, framför allt inom området matematikundervisning och nationell kunskapsbedömning, men även rörande läromedel och deras inkluderande kapacitet. Anette har ett pågående projekt inom den anpassade skolformen om bedömningsstöd och åtgärdsgarantin.