Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan

MGY Fakta Elevpaket Digitalt + Tryckt

Marknadsföring för gymnasiet
Skickas följande arbetsdag

MGY Fakta - Digital elevlicens 12 mån

Marknadsföring för gymnasiet
Skickas inom 3 timmar

MGY Fakta - Digital elevlicens 12 mån 30 elever

Marknadsföring för gymnasiet
Skickas inom 3 timmar
Valt format

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. ELEVPAKETET - DIGITALT LÄROMEDEL OCH TRYCKT BOK Elevpaketet består av en tryckt faktabok och ett digitalt läromedel. Att arbeta både med papper o...

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. ELEVPAKETET - DIGITALT LÄROMEDEL OCH TRYCKT BOK Elevpaketet består av en tryckt faktabok och ett digitalt läromedel. Att arbeta både med papper och digitalt – s.k. blended learning – underlättar och förstärker lärandet. Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera.   DET DIGITALA LÄROMEDLET Den interaktiva faktaboken är inläst med autentiskt tal och textföljning. För elever med läs- och skrivsvårigheter är detta ett värdefullt hjälpmedel, liksom för elever med andra modersmål än svenska. Interaktiva uppgifter, faktafördjupningar, en digital ämnesordlista som gör att eleverna enkelt kan få centrala begrepp förklarade varhelst de är i läromedlet, kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar m.m. skapar stora möjligheter för eleverna att arbeta individuellt och självständigt. • Interaktiv version av boken, inläst med autentiskt tal och textföljning • Interaktiva uppgifter • faktafördjupningar • digital ämnesordlista • kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar Det digitala läromedlet kan användas på dator, surfplatta och till stor del i mobil. I det digitala läromedlet kan eleverna söka i innehållet. De kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten. Anteckningarna sparas automatiskt och kan enkelt samlas ihop och skrivas ut. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet finns även som digital elevlicens och digital klasslicens. Till läromedlet hör en separat övningsbok, MGY Övningar – marknadsföring för gymnasiet, MGY Kommentarer och lösningar och ett fylligt lärarmaterial.

    • 5
      Välkommen till marknadsföringens värld!
        • 6
          Marknadsföring – här är du särskilt viktig
        • 7
          Hållbarhet – berör oss alla
        • 8
          Kursmålen
        • 9
          MGY:s upplägg och olika delar
        • 11
          Tankarna bakom MGY:s upplägg
    • 13
      Förutsättningar
      • 1
        14
        I en värld full av budskap
        • 16
          Vad är marknadsföring?
        • 24
          Konkurrenskraftiga kundvärden
        • 28
          Utmaningar för marknadsförare
        • 35
          Affärsidén – hur kundvärdet ska skapas
        • 37
          Marknadsföringsprocessen – steg för steg 
mot ett resultat
        • 40
          Historia och utveckling
        • 43
          Är marknadsföring alltid nödvändig?
      • 2
        44
        Omvärldsanalys – 
vad händer i företagets omgivning?
        • 46
          Vad händer på marknaden?
        • 47
          Varning för marknadsnärsynthet
        • 54
          SWOT-analys
        • 57
          Den globala marknadsmiljön
        • 66
          Den lokala marknadsmiljön
        • 69
          Olika förhållningssätt till förändringar
      • 3
        70
        Hållbar marknadsföring?
        • 72
          Marknadsförare har ett stort samhällsansvar
        • 74
          När många konsumenter agerar gemensamt …
        • 77
          När marknadsföring får negativa effekter
        • 85
          Etisk eller oetisk marknadsföring?
        • 86
          Företags samhällsansvar
        • 88
          Hållbar marknadsföring
        • 90
          Konsumenträtt
    • 101
      Strategi och kunder
      • 4
        102
        Köpbeteende – 
hur fungerar du som kund?
        • 104
          Hur tänker och agerar konsumenter?
        • 105
          Konsumenter – olika och ändå lika
        • 108
          När, hur och varför?
        • 110
          Faktorer som påverkar köpbeteendet
        • 125
          Olika typer av köpbeslut
        • 129
          Köpprocessen
        • 134
          Adoptionsprocessen – köpprocess för nya produkter
        • 137
          Hållbar konsumtion
      • 5
        142
        Värdekedja och relationer
        • 144
          Värdekedjan
        • 148
          Kundrelationer och relationsmarknadsföring
        • 151
          Transaktioner i stället för relationer?
        • 153
          B2B i värdekedjan
      • 6
        158
        Marknadsstrategi
        • 160
          Börjar alltid i affärsidén
        • 160
          Marknadsorientering eller produktorientering?
        • 161
          Marknadsstrategier
        • 163
          Konkurrensfördelar – själva grunden 
i marknadsföringen
        • 167
          Internationell marknadsföring
        • 172
          Konkurrentanalys
        • 177
          Vem är viktigast – kunden eller konkurrenterna?
      • 7
        178
        Segmentering
        • 180
          För effektiv marknadsföring
        • 189
          Segmenteringsvariabler
        • 200
          Utvärdera, välja segment och strategi
        • 204
          Differentiering och positionering
      • 8
        208
        Varumärken
        • 210
          Så fungerar ett varumärke
        • 218
          Varumärkesexpansion
        • 220
          Kritik mot varumärken
    • 221
      Erbjudandet
      • 9
        222
        Produkten
        • 224
          Vad är en produkt?
        • 229
          Produktens tre nivåer
        • 230
          Olika produktkategorier
        • 232
          Produktlivscykeln
        • 236
          Vad skapar attraktiva produkter?
        • 240
          Viktigt med produktmixen
      • 10
        242
        Prissättning
        • 244
          Prisets roll i marknadsföring
        • 247
          Prisändringar – inte utan risker
        • 249
          Tre metoder för prissättning
        • 252
          Att tänka på när priser sätts
        • 254
          Sätta pris på nya produkter
        • 255
          Samma pris till alla?
      • 11
        258
        Distributions­kanaler
        • 260
          Distributionskanaler skapar kundvärde
        • 261
          Varför använda distributionskanaler?
        • 264
          Vem har mest makt – producenten eller butikerna?
        • 265
          Hur ska distributionskanalerna utformas?
        • 268
          E-handel eller fysisk butik?
        • 270
          Butiker – gränssnittet mot kunden
      • 12
        274
        Marknads­kommunikation
        • 276
          Förändras snabbt och ofta
        • 277
          Fler kanaler – och fler budskap
        • 279
          Olika typer av kommunikationskanaler
        • 281
          Kommunikationsmixen
        • 287
          Push och pull
        • 288
          Budskapen måste hänga ihop
        • 291
          Marknadskommunikation – processen steg för steg
        • 293
          Effektiv marknadskommunikation
    • 297
      Genomförandet
      • 13
        298
        Marknadsplanering och 
marknadsundersökningar
        • 300
          Marknadsplanering
        • 302
          Innehållet i en marknadsplan
        • 304
          Steg 1 Affärsidén
        • 305
          Steg 2 Omvärldsanalys
        • 306
          Steg 3 SWOT-analys
        • 308
          Steg 4 Marknadsstrategi och konkurrensfördel
        • 310
          Steg 5 Segmentering
        • 311
          Steg 6 Erbjudandet
        • 313
          Steg 7 Marknadsplanens genomförande och budget
        • 315
          Marknadsundersökningar
    • 319
      Register

Information

Författare:
Anders Parment
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144112084
Utgivningsår:
2018
Artikelnummer:
39203-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
324

Digital produkt

Giltighetstid från aktivering:  36 mån

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

 ;

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur ...

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera. DIGITALT LÄROMEDEL Den interaktiva faktaboken är inläst med autentiskt tal och textföljning. För elever med läs- och skrivsvårigheter är detta ett värdefullt hjälpmedel, liksom för elever med andra modersmål än svenska. Interaktiva uppgifter, faktafördjupningar, en digital ämnesordlista som gör att eleverna enkelt kan få centrala begrepp förklarade varhelst de är i läromedlet, kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar m.m. skapar stora möjligheter för eleverna att arbeta individuellt och självständigt. • Interaktiv version av boken, inläst med autentiskt tal och textföljning • Interaktiva uppgifter • faktafördjupningar • digital ämnesordlista • kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar Det digitala läromedlet kan användas på dator, surfplatta och till stor del i mobil. I det digitala läromedlet kan eleverna söka i innehållet. De kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten. Anteckningarna sparas automatiskt och kan enkelt samlas ihop och skrivas ut. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet Elevlicens Digitalt säljs som enanvändarlicens och är giltig ett år från aktiveringsdatum. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet finns även som Klasslicens Digitalt och Elevpaket – Digitalt + Tryckt. Till läromedlet hör en separat övningsbok, MGY Övningar – marknadsföring för gymnasiet, MGY Kommentarer och lösningar och ett fylligt lärarmaterial.

Information

Författare:
Anders Parment
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144124674
Utgivningsår:
2018
Artikelnummer:
39203-WB01
Upplaga:
Första

Digital produkt

Giltighetstid från aktivering:  12 mån

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

 ;

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur ...

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, alltmer krävande konsumenter … Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I läromedlet presenteras vad dessa nya utmaningar innebär både för företags och andra organisationers marknadsföring och för konsumenternas beteende. Klassiska och aktuella teorier och metoder presenteras med exempel från olika branscher. Som en röd tråd genom läromedlet löper resonemang om hur marknadsförare i sitt arbete kan verka för ekonomisk, social och miljömässig hållbarhet – för att säkerställa kommande generationers möjligheter att leva och konsumera. DIGITALT LÄROMEDEL Den interaktiva faktaboken är inläst med autentiskt tal och textföljning. För elever med läs- och skrivsvårigheter är detta ett värdefullt hjälpmedel, liksom för elever med andra modersmål än svenska. Interaktiva uppgifter, faktafördjupningar, en digital ämnesordlista som gör att eleverna enkelt kan få centrala begrepp förklarade varhelst de är i läromedlet, kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar m.m. skapar stora möjligheter för eleverna att arbeta individuellt och självständigt. • Interaktiv version av boken, inläst med autentiskt tal och textföljning • Interaktiva uppgifter • faktafördjupningar • digital ämnesordlista • kapitelsammanfattningar som miniföreläsningar Det digitala läromedlet kan användas på dator, surfplatta och till stor del i mobil. I det digitala läromedlet kan eleverna söka i innehållet. De kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten. Anteckningarna sparas automatiskt och kan enkelt samlas ihop och skrivas ut. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet Klasslicens Digitalt (upp till 30 användare) är giltig ett år från aktiveringsdatum. MGY Fakta – marknadsföring för gymnasiet finns även som Elevlicens Digitalt och Elevpaket – Digitalt + Tryckt. Till läromedlet hör en separat övningsbok, MGY Övningar – marknadsföring för gymnasiet, MGY Kommentarer och lösningar och ett fylligt lärarmaterial.

Information

Författare:
Anders Parment
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144124704
Utgivningsår:
2018
Artikelnummer:
39203-WK01
Upplaga:
Första

Digital produkt

Giltighetstid från aktivering:  12 mån

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

 ;