Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan

Retorikens kraft

Hur arkitekter talar med beställare
Skickas följande arbetsdag

Presentera din idé med övertygande argument. Så enkelt – och så svårt – är det att som arkitekt få upp beställarens ögon för dig och din intressanta idé. Hur gör man då? Ta hjälp av klassisk retorik, och förbered dig väl. I den här boken, som vänder sig till såväl arkitektstudenter som yrkesverksamma arkitekter, får du hjälp. I första delen berättar beställare och arkitekter hur de uppfattar arkitekters muntliga kommunikation och presentationsteknik. I andra delen får du konkreta tips på hur ...

Presentera din idé med övertygande argument. Så enkelt – och så svårt – är det att som arkitekt få upp beställarens ögon för dig och din intressanta idé. Hur gör man då? Ta hjälp av klassisk retorik, och förbered dig väl. I den här boken, som vänder sig till såväl arkitektstudenter som yrkesverksamma arkitekter, får du hjälp. I första delen berättar beställare och arkitekter hur de uppfattar arkitekters muntliga kommunikation och presentationsteknik. I andra delen får du konkreta tips på hur du som arkitekt kan vässa din presentationsteknik så att mottagaren ser styrkan i ditt projekt.

    • Förord: Daniel Markström
    • Introduktion
  • Retorikens teori
      • 1
        17
        Varför behöver arkitekter kunskap om retorik?
      • 2
        25
        Hur skapas förtroende?
      • 3
        29
        Vad innebär mot­tagar­anpassning…|…| och varför är 
förberedelse viktigt?
      • 4
        35
        Hur kan arkitekter sälja utan att vara säljare?
      • 5
        43
        Vad vinner arkitekten på att förstå kundens affär?
      • 6
        49
        Varför bör arkitekter ta större plats i samhälls­debatten?
  • Retorik i praktiken
      • 7
        57
        Inventering – att hitta rätt argument
      • 8
        79
        Disposition – planera din presentation
      • 9
        89
        Formulering – att tala till andra och till varandra
      • 10
        101
        Memorering – öva, öva, öva
      • 11
        107
        Framförande – att bli sitt bästa presentations-jag
    • 12
      121
      Lathund
    • 13
      127
      Ordlista: Vad menar arkitekten
    • 33
      Litteratur

Information

Författare:
Josefin Karlsson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144114521
Utgivningsår:
2017
Artikelnummer:
39323-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
136

Författare

Josefin Karlsson

Josefin Karlsson är arkitekt och verksam på Sweco Architects i Göteborg inom främst bostadsprojekt och tävlingar.

 ;