Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kollektivt lärande

i arbetslivet
Skickas följande arbetsdag

Kollektivt lärande

- i arbetslivet

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Den här boken handlar om kollektivt lärande. Den är baserad på aktuell organisationspedagogisk forskning om vuxna människors lärande i arbetsliv och organisationer. Det övergripande syftet med boken är att den ska bidra till kunskap om kollektiva lärprocesser och därigenom också stimulera till praktiskt utvecklingsarbete för att främja kollektivt lärande. Varje kapitel behandlar något tema av betydelse för kollektivt lärande. Exempelvis diskuteras utveckling av kollektiv kompetens och kollekt...

Den här boken handlar om kollektivt lärande. Den är baserad på aktuell organisationspedagogisk forskning om vuxna människors lärande i arbetsliv och organisationer. Det övergripande syftet med boken är att den ska bidra till kunskap om kollektiva lärprocesser och därigenom också stimulera till praktiskt utvecklingsarbete för att främja kollektivt lärande. Varje kapitel behandlar något tema av betydelse för kollektivt lärande. Exempelvis diskuteras utveckling av kollektiv kompetens och kollektiva identiteter, olika slags förändringsprocesser samt hur ledarskapet påverkar det kollektiva lärandet. Denna andra upplaga av boken inrymmer ett nyskrivet kapitel om organisationspedagogiska begrepp samt uppdateringar och revideringar av övriga kapitel. De förändringar som har gjorts syftar till att ge ökad förståelse av kollektivt lärande och att stärka bokens användbarhet i utbildningar vid landets lärosäten. Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar med inriktning mot arbetsliv, lärande samt personal- och organisationsutveckling. Den vänder sig också till chefer på olika nivåer och i olika verksamheter och kan med fördel användas för praktiskt utvecklingsarbete i organisationer.

Information

Redaktörer:
Otto Granberg Jon Ohlsson
Kapitelförfattare:
Susanne Andersson Marianne Döös Pär Larsson Camilla Thunborg Lena Wilhelmson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144140360
Utgivningsår:
2016
Revisionsår:
2021
Artikelnummer:
38794-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
208

Författare

Otto Granberg

Otto Granberg, fil.dr i pedagogik, disputerade i januari 1997 vid Stockholms universitet. Avhandlingen har titeln Lärande i organisationer, vilket ...

Jon Ohlsson

Jon Ohlsson, professor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Forskar och undervisar om organisations...

Susanne Andersson

Susanne Andersson är forskare och universitetslektor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forsk...

Marianne Döös

Marianne Döös är professor emeritus i pedagogik vid Stockholms universitet med inriktning på organisationspedagogik. Hennes forskningsintresse rör ...

Pär Larsson

Pär Larsson är leg. psykolog och fil.dr vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Han har under många år forskat om för...

Camilla Thunborg

Camilla Thunborg, fil.dr, docent och universitetslektor vid institutionen för pedagogik och didaktik, vid Stockholms universitet. Hennes forskning ...

Lena Wilhelmson

Lena Wilhelmson är organisationspedagog och forskare vid Stockholms universitet.

 ;

Den här boken handlar om kollektivt lärande. Den är baserad på aktuell organisationspedagogisk forskning om vuxna människors lärande i arbetsliv och organisationer. Det övergripande syftet med boken är att den ska bidra till kunskap om kollektiva lärprocesser och därigenom också stimulera till praktiskt utvecklingsarbete för att främja kollektivt lärande. Varje kapitel behandlar något tema av betydelse för kollektivt lärande. Exempelvis diskuteras utveckling av kollektiv kompetens och kollekt...

Den här boken handlar om kollektivt lärande. Den är baserad på aktuell organisationspedagogisk forskning om vuxna människors lärande i arbetsliv och organisationer. Det övergripande syftet med boken är att den ska bidra till kunskap om kollektiva lärprocesser och därigenom också stimulera till praktiskt utvecklingsarbete för att främja kollektivt lärande. Varje kapitel behandlar något tema av betydelse för kollektivt lärande. Exempelvis diskuteras utveckling av kollektiv kompetens och kollektiva identiteter, olika slags förändringsprocesser samt hur ledarskapet påverkar det kollektiva lärandet. Denna andra upplaga av boken inrymmer ett nyskrivet kapitel om organisationspedagogiska begrepp samt uppdateringar och revideringar av övriga kapitel. De förändringar som har gjorts syftar till att ge ökad förståelse av kollektivt lärande och att stärka bokens användbarhet i utbildningar vid landets lärosäten. Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar med inriktning mot arbetsliv, lärande samt personal- och organisationsutveckling. Den vänder sig också till chefer på olika nivåer och i olika verksamheter och kan med fördel användas för praktiskt utvecklingsarbete i organisationer.

Information

Redaktörer:
Otto Granberg Jon Ohlsson
Kapitelförfattare:
Susanne Andersson Marianne Döös Pär Larsson Camilla Thunborg Lena Wilhelmson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144183626
Utgivningsår:
2016
Revisionsår:
2021
Artikelnummer:
38794-SB02
Upplaga:
Andra

Författare

Otto Granberg

Otto Granberg, fil.dr i pedagogik, disputerade i januari 1997 vid Stockholms universitet. Avhandlingen har titeln Lärande i organisationer, vilket ...

Jon Ohlsson

Jon Ohlsson, professor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik vid Stockholms universitet. Forskar och undervisar om organisations...

Susanne Andersson

Susanne Andersson är forskare och universitetslektor i pedagogik vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Hennes forsk...

Marianne Döös

Marianne Döös är professor emeritus i pedagogik vid Stockholms universitet med inriktning på organisationspedagogik. Hennes forskningsintresse rör ...

Pär Larsson

Pär Larsson är leg. psykolog och fil.dr vid Institutionen för pedagogik och didaktik, Stockholms universitet. Han har under många år forskat om för...

Camilla Thunborg

Camilla Thunborg, fil.dr, docent och universitetslektor vid institutionen för pedagogik och didaktik, vid Stockholms universitet. Hennes forskning ...

Lena Wilhelmson

Lena Wilhelmson är organisationspedagog och forskare vid Stockholms universitet.

 ;