Lotta Anderson
Kapitelförfattare
Lotta Anderson är docent i specialpedagogik och tidigare anställd vid Malmö universitet. Hon har speciallärarutbildningar inom intellektuell funktionsnedsättning, döv/hörsel samt tal och språk och har under flera decennier arbetat inom såväl anpassad grundskola som anpassad gymnasieskola och kommunal vuxenutbildning som anpassad utbildning på grundläggande nivå. Lottas forskning är IF-relaterad och har bland annat handlat om interpersonell kommunikation och samverkan mellan föräldrar och profession. På senare tid har hon ägnat sig åt elever med autism och studenter med funktionsnedsättning i högre utbildning.
Lotta Anderson är docent i specialpedagogik och tidigare anställd vid Malmö universitet. Hon har speciallärarutbildningar inom intellektuell funktionsnedsättning, döv/hörsel samt tal och språk och har under flera decennier arbetat inom såväl anpassad grundskola som anpassad gymnasieskola och kommunal vuxenutbildning som anpassad utbildning på grundläggande nivå. Lottas forskning är IF-relaterad och har bland annat handlat om interpersonell kommunikation och samverkan mellan föräldrar och profession. På senare tid har hon ägnat sig åt elever med autism och studenter med funktionsnedsättning i högre utbildning.