Camilla Seitl
Kapitelförfattare
Camilla Seitl, fil.dr i pedagogik med inriktning mot arbetsintegrerat lärande, är universitetslektor på institutionen för individ och samhälle vid Högskolan Väst. Seitl har mångårig erfarenhet av myndighetsutövning, såsom tillsyn och granskning av socialtjänstens äldreomsorg. Hon har undervisat inom området utredning, handläggning- och socialrätt på bland annat socionom- och socialpedagogutbildningar med inriktning mot äldreomsorg. Seitls forskning inriktas framför allt på kunskap och lärande kopplat till arbete. Hon intresserar sig för hur vuxna lär i sociala sammanhang och hur villkoren och formerna för lärande formas av organisatoriska förutsättningar och av mellanmänskligt samspel.
Camilla Seitl, fil.dr i pedagogik med inriktning mot arbetsintegrerat lärande, är universitetslektor på institutionen för individ och samhälle vid Högskolan Väst. Seitl har mångårig erfarenhet av myndighetsutövning, såsom tillsyn och granskning av socialtjänstens äldreomsorg. Hon har undervisat inom området utredning, handläggning- och socialrätt på bland annat socionom- och socialpedagogutbildningar med inriktning mot äldreomsorg. Seitls forskning inriktas framför allt på kunskap och lärande kopplat till arbete. Hon intresserar sig för hur vuxna lär i sociala sammanhang och hur villkoren och formerna för lärande formas av organisatoriska förutsättningar och av mellanmänskligt samspel.