Stina Hallsén
Kapitelförfattare
Författare
Stina Hallsén är lektor vid Uppsala universitet och docent i pedagogik. Hennes forskning fokuserar på styrning av utbildning och hur skolan formas i mötet mellan olika intressen och nivåer i utbildningssystemet. Hon har främst arbetat med policyanalyser utifrån läroplansteoretiska och utbildningshistoriska perspektiv, men har också intresserat sig för hur elever och lärare erfar utbildningens innehåll och villkor. Ett övergripande tema i Hallséns forskning är skolans funktion för individ och samhälle.
Stina Hallsén är lektor vid Uppsala universitet och docent i pedagogik. Hennes forskning fokuserar på styrning av utbildning och hur skolan formas i mötet mellan olika intressen och nivåer i utbildningssystemet. Hon har främst arbetat med policyanalyser utifrån läroplansteoretiska och utbildningshistoriska perspektiv, men har också intresserat sig för hur elever och lärare erfar utbildningens innehåll och villkor. Ett övergripande tema i Hallséns forskning är skolans funktion för individ och samhälle.

