Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Varukorg

Varukorgen är tom!

Varukorgen inkl. moms 0 kr


Elektronisk distribution

Frakt inkl. moms 0 kr


Varav moms (6 %) 0 kr

Varav moms (25 %) 0 kr

Öresutjämning 0 kr


Att betala inkl. moms 0 kr


Till kassan

MGY Kommentarer och lösningar Elevpaket - Tryckt

Marknadsföring för gymnasiet
Skickas följande arbetsdag

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, allt mer krävande konsumenter, tuff konkurrens ... Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I MGY Övningar får eleverna möjlighet att arbeta vidare med ett stort antal uppgifter – av olika karaktär och med olika svårighetsgrad. Uppgifterna är tänkta att hjälpa dem att förstå faktabokens teorier och modeller samt utveckla deras förmåga att tillämpa marknadsföring. I MG...

Digitalisering, ökat fokus på hållbarhet, allt mer krävande konsumenter, tuff konkurrens ... Villkoren för marknadsföring har förändrats i grunden – något som genomsyrar läromedlet MGY – marknadsföring för gymnasiet. I MGY Övningar får eleverna möjlighet att arbeta vidare med ett stort antal uppgifter – av olika karaktär och med olika svårighetsgrad. Uppgifterna är tänkta att hjälpa dem att förstå faktabokens teorier och modeller samt utveckla deras förmåga att tillämpa marknadsföring. I MGY Kommentarer och lösningar ges utförligt kommenterade lösningsförslag till övningsbokens övningar – även till de övningar där det finns många alternativa sätt att svara. Till serien finns även ett fylligt lärarmaterial.

  • Förutsättningar
      • 1
        4
        I en värld full av budskap
      • 2
        14
        Omvärldsanalys – vad händer i företagets omgivning?
      • 3
        25
        Hållbar marknadsföring?
  • Strategi och kunder
      • 4
        35
        Köpbeteende – hur fungerar du som kund?
      • 5
        44
        Värdekedja och relationer
      • 6
        55
        Marknadsstrategi
      • 7
        65
        Segmentering
      • 8
        79
        Varumärken
  • Erbjudandet
      • 9
        88
        Produkten
      • 10
        96
        Prissättning
      • 11
        108
        Distributionskanaler
      • 12
        121
        Marknadskommunikation
  • Genomförandet
      • 13
        132
        Marknadsplanering och marknadsundersökningar

Information

Författare:
Anders Parment
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144130873
Utgivningsår:
2018
Artikelnummer:
40275-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
136

Författare

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

 ;