
Språkglädje
Språklekar i förskola och skola
263 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144039008Utgivningsår:
1995Revisionsår:
2005Artikelnummer:
3881-02Upplaga:
AndraSidantal:
204Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltSpråklekar i förskola och skola
exkl moms
exkl moms
För att barn ska kunna utveckla ett rikt språk behöver de uppmuntran och språklig stimulans. I denna bok presenteras en mängd rim, ramsor, fingerlekar, hemliga språk, sånger, gåtor, talesätt, berättelselekar och andra former av språklekar och språkliga övningar.I ett inledande avsnitt redogör författaren för olika faktorer som inverkar på barns språkförmåga samt tydliggör hur barns språk kan stimuleras på olika sätt. Författaren betonar att språklig medvetenhet, t.ex. om språkljud och orddela...
För att barn ska kunna utveckla ett rikt språk behöver de uppmuntran och språklig stimulans. I denna bok presenteras en mängd rim, ramsor, fingerlekar, hemliga språk, sånger, gåtor, talesätt, berättelselekar och andra former av språklekar och språkliga övningar.I ett inledande avsnitt redogör författaren för olika faktorer som inverkar på barns språkförmåga samt tydliggör hur barns språk kan stimuleras på olika sätt. Författaren betonar att språklig medvetenhet, t.ex. om språkljud och orddelar, underlättar läsinlärningen. Hon visar också vilken betydelse föräldrarna har för barnens språkutveckling och ger praktiska råd om hur man kan skapa en god språklig miljö i hemmet, förskolan och skolan. Boken är avsedd som en kunskaps- och inspirationskälla för alla som möter barn i åldrarna 3 till 11 år. I denna andra reviderade upplaga har det tillkommit en mängd nya språklekar, talesätt och ordspråk.
Författare:
Ann-Katrin SvenssonISBN:
9789144039008Utgivningsår:
1995Revisionsår:
2005Artikelnummer:
3881-02Upplaga:
AndraSidantal:
204Förläggare Lärarutbildning och skolutveckling Språk och förskollärarutbildning
046-31 22 30 maria.mornsjo@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Lärarutbildning och skolutveckling
046-31 22 57 lisbeth.linder@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer