Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Samtalet

Förbättra din professionella kommunikation genom empati
Skickas följande arbetsdag

Beskrivning

Den här boken är till för dig som vill utveckla din förmåga att samtala professionellt, på ett tryggt och effektivt sätt. Den hjälper dig att skapa medverkan och att hantera de svårigheter som kan uppstå i ett samtal. Det kan handla om hur man lyssnar, ställer frågor, berömmer, återkopplar eller ger kritik, hanterar känslor och löser problem eller konflikter. I denna femte upplaga beskrivs tydligt hur du steg för steg kan genomföra strukturerade, professionella samtal i olika situationer. Boken innehåller enkla beskrivningar av samtalsverktyg med utgångspunkt i forskning om det som skickliga samtalsledare gör. Verktygen beskrivs på ett lättfattligt sätt för att de ska vara enkla att använda. Boken innehåller också flera exempel på dialoger för att förklara hur samtalsverktygen används, och tydliga beskrivningar av hur ett samtal kan föras med empati. Det professionella samtalet är en viktig del av det moderna arbetslivet. Boken riktar sig till personer som har sådana samtal som en del av sitt arbete: professionella i ledande befattning, verksamma inom vård, omsorg, service, skola och inom socialt arbete. Mycket av innehållet är också tillämpbart i nära relationer. I båda fallen vill vi skapa goda mänskliga möten, något som ställer krav på empati (att vi bryr oss om andra) och etik (att vi respekterar andra). Dessa två grundvärderingar säkerställer att samtalet sker med hjärtat.

Innehållsförteckning

Information

Författare:
Hilmar Thór Hilmarsson
Illustratör:
Ingrid Fröhlich
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144134505
Utgivningsår:
1999
Revisionsår:
2020
Artikelnummer:
6985-05
Upplaga:
Femte
Sidantal:
328

Författare

Hilmar Thór Hilmarsson

Hilmar Thór Hilmarsson är psykolog och psykoterapeut. Han skriver böcker om samtal, bemötande och ledarskap. De har alla sin grund i forskning om v...

 ;