Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder
Skickas följande arbetsdag

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem

Strategier och metoder

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Beskrivning

Kraven på systematisk kvalitetsförbättring är fortsatt höga – men hur fungerar arbetet i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren • vilka krav som kan ställas på systematiskt kvalitetsarbete • vad som kännetecknar olika typer av mål och hur dessa kan förtydligas • några metoder för datainsamling, samt en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas, samt hur förbättringskapaciteten kan kartläggas, analyseras och värderas. Den fjärde upplagan innehåller flera uppdateringar, särskilt i fråga om läroplansförändringar, men också i relation till förändringar av nationella regleringar och rekommendationer kring det systematiska kvalitetsarbetet. Boken vänder sig till alla som är berörda av systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Innehållsförteckning

Jan Håkansson berättar om den fjärde upplagan av Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem – om framsteg, utmaningar och varför kvalitetsarbete alltid är ett pågående lärande.

Läs intervjun med Jan

Information

Författare:
Jan Håkansson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144194974
Utgivningsår:
2013
Revisionsår:
2025
Artikelnummer:
37137-04
Upplaga:
Fjärde
Sidantal:
203

Författare

Jan Håkansson

Jan Håkanssson är professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan Dalarna med inriktning mot skolledning och skolutveckling. Han har arbetat med forsk...

 ;

Beskrivning

Kraven på systematisk kvalitetsförbättring är fortsatt höga – men hur fungerar arbetet i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren • vilka krav som kan ställas på systematiskt kvalitetsarbete • vad som kännetecknar olika typer av mål och hur dessa kan förtydligas • några metoder för datainsamling, samt en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet • hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas, samt hur förbättringskapaciteten kan kartläggas, analyseras och värderas. Den fjärde upplagan innehåller flera uppdateringar, särskilt i fråga om läroplansförändringar, men också i relation till förändringar av nationella regleringar och rekommendationer kring det systematiska kvalitetsarbetet. Boken vänder sig till alla som är berörda av systematiskt kvalitetsarbete inom skolväsendet. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.

Innehållsförteckning

Jan Håkansson berättar om den fjärde upplagan av Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem – om framsteg, utmaningar och varför kvalitetsarbete alltid är ett pågående lärande.

Läs intervjun med Jan

Information

Författare:
Jan Håkansson
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144200910
Utgivningsår:
2013
Revisionsår:
2025
Artikelnummer:
37137-SB04
Upplaga:
Fjärde

Författare

Jan Håkansson

Jan Håkanssson är professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan Dalarna med inriktning mot skolledning och skolutveckling. Han har arbetat med forsk...

 ;