Varukorg
Varukorgen är tom!
Varukorgen inkl. moms 0 kr
Elektronisk distribution
Frakt inkl. moms 0 kr
Varav moms (6 %) 0 kr
Varav moms (25 %) 0 kr
Öresutjämning 0 kr
Att betala inkl. moms 0 kr

Kriskommunikation
- 5Förord
- 7Introduktion – samhällskriser, förtroendekriser och personliga ”kriser”
- Del I Krisdefinitioner och kristeorier
- 113Fenomenet kris
- 231Kriser och organisationer
- 339Kriskommunikationsforskningens viktigaste teorier
- 467Krismedvetenhet och krishantering när samhället drabbas av en kris
- Del II ”Före, under, efter”: om förskjutningen av kriskommunikationens fokus
- 585Förkrisfasen
- 699Krisfasen
- 7111Efterkrisfasen
- 119Epilog
- 123Litteratur
- 129Person- och sakregister
Författaren menar att kriskommunikation i vidare bemärkelse är något som varje organisation och myndighet måste ägna sig åt hela tiden samt anlägga ett helhetsperspektiv. ”Det kommunikativa handlandet” är nödvändigt och ska äga rum före, under och efter en kris. Ämnet är i sig fascinerande och dramatiskt tacksamt att hantera och trots att ”alla” vet hur en organisation ska agera går det ofta galet. Överraskande lättillgänglig, balanserad och väl lämpad även för praktiker.
Information
- Författare:
- Orla Vigsø
- Översättare:
- Lisa Sjösten
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144114101
- Utgivningsår:
- 2016
- Artikelnummer:
- 39308-01
- Upplaga:
- Första
- Sidantal:
- 131