
Tjänstelogik
Information
Språk:
SvenskaISBN:
9789144107608Utgivningsår:
2016Artikelnummer:
38952-01Upplaga:
FörstaSidantal:
138Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för högstadiet.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen. Kanske vill du bli en av dem?
Hitta alltPriserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
inkl. moms
Exkl. moms: 319 kr
inkl. moms
Exkl. moms: 319 kr
Vad är tjänstelogik och vad innebär det att leda och analysera företag och andra verksamheter utifrån tjänstelogik? Tjänstelogikens centrala byggstenar – värdesamskapande, värdeskapande, värdeerbjudanden och resursintegrering – introduceras och förklaras. Hur tjänsteinnovation bedrivs utifrån tjänstelogik och hur aktörer samskapar värde i komplexa tjänstesystem beskrivs. Resonemanget exemplifieras med exempel ifrån nya internetbaserade företag som Spotify, traditionella tjänsteföretag som Ike...
Läs merVad är tjänstelogik och vad innebär det att leda och analysera företag och andra verksamheter utifrån tjänstelogik? Tjänstelogikens centrala byggstenar – värdesamskapande, värdeskapande, värdeerbjudanden och resursintegrering – introduceras och förklaras. Hur tjänsteinnovation bedrivs utifrån tjänstelogik och hur aktörer samskapar värde i komplexa tjänstesystem beskrivs. Resonemanget exemplifieras med exempel ifrån nya internetbaserade företag som Spotify, traditionella tjänsteföretag som Ikea, industriföretag som Volvo och från offentliga organisationer som Skatteverket. Tjänstelogik ställs i kontrast till den varulogik som dominerat näringslivet och offentlig förvaltning, men även forskningen om marknadsföring och organisationer. Enligt varulogiken skapas värde internt i organisationer. Tjänstelogiken bygger på antagandet att värde skapas av kunder när de använder varor eller tjänster. Detta förändrar förutsättningarna för tjänsteinnovation och för samarbete mellan organisationer, kunder och andra aktörer. Tjänstelogik vänder sig till chefer och andra praktiker, både i privat och i offentlig sektor, och till universitetsstudenter.
StängFörfattare:
Per SkålénSpråk:
SvenskaISBN:
9789144107608Utgivningsår:
2016Artikelnummer:
38952-01Upplaga:
FörstaSidantal:
138För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.