Privatperson Logga in

Mats Alvesson

Kapitelförfattare

Författare

Redaktör

Mats Alvesson är professor vid Lunds universitet och arbetar även vid University of Queensland, Australien, och City University, London. Han forskar och skriver om bland annat organisationskultur, ledarskap, identitet i organisationer och kvalitativ forskning och intresserar sig för fenomenet funktionell dumhet. Hans senaste böcker inkluderar Dumhetsparadoxen (med Andre Spicer, Fri Tanke 2018), Reflexivt ledarskap (med Martin Blom & Stefan Sveningsson, Studentlitteratur 2017) och Return to Meaning (med Yiannis Gabriel & Roland Paulsen, Oxford University Press 2017).Mats Alvesson works in the Dept. of Business Administration, at the University of Lund, Sweden and at University of Queensland Business School, Australia. Research interests include critical theory, gender, power, management of professional service (knowledge-intensive) organizations, leadership, identity, organizational image, organizational culture and symbolism, qualitative methods and philosophy of science. Recent books include The Triumph of Emptiness (Oxford University Press, 2013), Qualitative Research and Theory Development (Sage, 2011, with Dan Kärreman), Constructing Research Questions (Sage, 2013, with J. Sandberg), Interpreting Interviews (Sage 2011), Metaphor we lead by. Understanding leadership in the real world (Routledge 2011, ed. with Andre Spicer), Oxford Handbook of Critical Management Studies (Oxford University Press, edited with Todd Bridgman and Hugh Willmott), Understanding gender and organizations (Sage, 2009, 2nd ed. with Yvonne Billing) and Reflexive methodology (Sage, 2009, 2nd ed., with Kaj Skoldberg).

Mats Alvesson är professor vid Lunds universitet och arbetar även vid University of Queensland, Australien, och City University, London. Han forskar och skriver om bland annat organisationskultur, ledarskap, identitet i organisationer och kvalitativ forskning och intresserar sig för fenomenet funktionell dumhet. Hans senaste böcker inkluderar Dumhetsparadoxen (med Andre Spicer, Fri Tanke 2018), Reflexivt ledarskap (med Martin Blom & Stefan Sveningsson, Studentlitteratur 2017) och Return to Meaning (med Yiannis Gabriel & Roland Paulsen, Oxford University Press 2017).Mats Alvesson works in the Dept. of Business Administration, at the University of Lund, Sweden and at University of Queensland Business School, Australia. Research interests include critical theory, gender, power, management of professional service (knowledge-intensive) organizations, leadership, identity, organizational image, organizational culture and symbolism, qualitative methods and philosophy of science. Recent books include The Triumph of Emptiness (Oxford University Press, 2013), Qualitative Research and Theory Development (Sage, 2011, with Dan Kärreman), Constructing Research Questions (Sage, 2013, with J. Sandberg), Interpreting Interviews (Sage 2011), Metaphor we lead by. Understanding leadership in the real world (Routledge 2011, ed. with Andre Spicer), Oxford Handbook of Critical Management Studies (Oxford University Press, edited with Todd Bridgman and Hugh Willmott), Understanding gender and organizations (Sage, 2009, 2nd ed. with Yvonne Billing) and Reflexive methodology (Sage, 2009, 2nd ed., with Kaj Skoldberg).

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer