Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Skolutveckling för hållbart lärande

- teoretiska och praktiska perspektiv
Skickas följande arbetsdag

Skolutveckling för hållbart lärande

- teoretiska och praktiska perspektiv

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Skolutveckling för hållbart lärande utgår från ett helhetsperspektiv på skolutveckling. Det handlar om att se till elevens hela lärande­situation där både välbefinnande och bildning står i centrum, men också om att engagera hela skolan i ett multiprofessionellt utvecklingsarbete. I boken beaktas såväl betydelsen av styrdokument, lokala förut­sättningar och en utbildning på vetenskaplig grund och utifrån beprövad erfarenhet. Syftet är att medverka till hållbara kunskaper och människor samt bi...

Skolutveckling för hållbart lärande utgår från ett helhetsperspektiv på skolutveckling. Det handlar om att se till elevens hela lärande­situation där både välbefinnande och bildning står i centrum, men också om att engagera hela skolan i ett multiprofessionellt utvecklingsarbete. I boken beaktas såväl betydelsen av styrdokument, lokala förut­sättningar och en utbildning på vetenskaplig grund och utifrån beprövad erfarenhet. Syftet är att medverka till hållbara kunskaper och människor samt bidra till en hälsofrämjande arbetsplats. Boken innehåller både teoretiska och praktiska perspektiv på skol­utveckling integrerat med ett konkret exempel från ett forsknings- och utvecklingsprojekt om hållbart lärande. Den vänder sig till verksamma på alla nivåer som arbetar med skolutveckling och till rektors- och lärarutbildningen.

De ger nycklar till hållbar skolutveckling

Hur kan skolutveckling hålla över tid och involvera samtliga professioner? Det har forskarna Christian Lundahl & Larissa Mickwitz tillsammans med yrkesverksamma undersökt i ett projekt. 

Läs intervjun

Författare

Christian Lundahl

Christian Lundahl (f. 1972) är professor i pedagogik vid Örebro universitet, där han bedriver forskning om prov, betyg och intelligensmätningar i e...

Larissa Mickwitz

Larissa Mickwitz är lektor i didaktik vid Stockholms universitet där hon undervisar på lärar- och rektorsprogrammen. Hennes forskning handlar om lä...

Pia Skott

Pia Skott (f. 1967), är docent i pedagogik vid Stockholms universitet. Skott disputerade 2009 vid Uppsala universitet på en avhandling om det svens...

 ;

Skolutveckling för hållbart lärande utgår från ett helhetsperspektiv på skolutveckling. Det handlar om att se till elevens hela lärande­situation där både välbefinnande och bildning står i centrum, men också om att engagera hela skolan i ett multiprofessionellt utvecklingsarbete. I boken beaktas såväl betydelsen av styrdokument, lokala förut­sättningar och en utbildning på vetenskaplig grund och utifrån beprövad erfarenhet. Syftet är att medverka till hållbara kunskaper och människor samt bi...

Skolutveckling för hållbart lärande utgår från ett helhetsperspektiv på skolutveckling. Det handlar om att se till elevens hela lärande­situation där både välbefinnande och bildning står i centrum, men också om att engagera hela skolan i ett multiprofessionellt utvecklingsarbete. I boken beaktas såväl betydelsen av styrdokument, lokala förut­sättningar och en utbildning på vetenskaplig grund och utifrån beprövad erfarenhet. Syftet är att medverka till hållbara kunskaper och människor samt bidra till en hälsofrämjande arbetsplats. Boken innehåller både teoretiska och praktiska perspektiv på skol­utveckling integrerat med ett konkret exempel från ett forsknings- och utvecklingsprojekt om hållbart lärande. Den vänder sig till verksamma på alla nivåer som arbetar med skolutveckling och till rektors- och lärarutbildningen.

De ger nycklar till hållbar skolutveckling

Hur kan skolutveckling hålla över tid och involvera samtliga professioner? Det har forskarna Christian Lundahl & Larissa Mickwitz tillsammans med yrkesverksamma undersökt i ett projekt. 

Läs intervjun

Författare

Christian Lundahl

Christian Lundahl (f. 1972) är professor i pedagogik vid Örebro universitet, där han bedriver forskning om prov, betyg och intelligensmätningar i e...

Larissa Mickwitz

Larissa Mickwitz är lektor i didaktik vid Stockholms universitet där hon undervisar på lärar- och rektorsprogrammen. Hennes forskning handlar om lä...

Pia Skott

Pia Skott (f. 1967), är docent i pedagogik vid Stockholms universitet. Skott disputerade 2009 vid Uppsala universitet på en avhandling om det svens...

 ;