
Agneta Jonsson
Kapitelförfattare
Agneta Jonsson är förskollärare och universitetsadjunkt i didaktik. Hon arbetar med förskollärarutbildning vid sektionen för Lärande och Miljö, Högskolan Kristianstad och är doktorand i Barn- och ungdomsvetenskap vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Göteborgs universitet. Agneta tillhör den första nationella forskarskolan i Barndom, lärande och ämnesdidaktik och har en licentiatexamen i pedagogik. Forskningsintresset riktas mot läroplansfrågor med inriktning mot förskolans yngsta barn.
Agneta Jonsson är förskollärare och universitetsadjunkt i didaktik. Hon arbetar med förskollärarutbildning vid sektionen för Lärande och Miljö, Högskolan Kristianstad och är doktorand i Barn- och ungdomsvetenskap vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, Göteborgs universitet. Agneta tillhör den första nationella forskarskolan i Barndom, lärande och ämnesdidaktik och har en licentiatexamen i pedagogik. Forskningsintresset riktas mot läroplansfrågor med inriktning mot förskolans yngsta barn.