Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Didaktik för yrkeslärare

Skickas följande arbetsdag

Didaktik för yrkeslärare

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrep...

Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrepresentanter förstår skillnaden mellan allmän skoldidaktik och yrkesinriktad didaktik.

Författare

Thomas Hansson

Thomas Hansson, docent vid Sektionen för management, Blekinge Tekniska Högskola.

Eva Ellström

Eva Ellström är universitetslektor och docent i pedagogik. Hennes nuvarande forskning är främst inriktad mot ledarskap, lärande och förändringsproc...

Per-Erik Ellström

Per-Erik Ellström är professor i pedagogik med inriktning mot utbildning och lärande i arbetslivet. Han är också chef för det tvärvetenskapliga HEL...

Robert Höghielm

Robert Höghielm är senior professor i pedagogik vid Stockholms universitet. Han har mångårig erfarenhet av forskning och företagskontakter kring bå...

Kjerstin Larsson

Kjerstin Larsson är fil.dr i sociologi och har arbetat många år som chef och ledare inom kommunal förvaltning, främst inom äldre- och funktionshind...

Bengt Molander

Bengt Molander är FD och professor i filosofi vid NTNU – Norges teknisknaturvitenskapelige universitet i Trondheim. Hans huvudsakliga forskningsint...

Karin Sjöberg Forssberg

Karin Sjöberg Forssberg, fil.lic. i pedagogik och doktorand i teknik och hälsa, KTH. Forskningsintressen är förändrings- och utvecklingsarbete, frä...

Lennart Svensson

Lennart Svensson är professor i sociologi vid Linköpings universitet och en av forskningsledarna vid HELIX VINN, som är ett Centre of Excellence. H...

 ;

Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrep...

Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrepresentanter förstår skillnaden mellan allmän skoldidaktik och yrkesinriktad didaktik.

Författare

Thomas Hansson

Thomas Hansson, docent vid Sektionen för management, Blekinge Tekniska Högskola.

Eva Ellström

Eva Ellström är universitetslektor och docent i pedagogik. Hennes nuvarande forskning är främst inriktad mot ledarskap, lärande och förändringsproc...

Per-Erik Ellström

Per-Erik Ellström är professor i pedagogik med inriktning mot utbildning och lärande i arbetslivet. Han är också chef för det tvärvetenskapliga HEL...

Robert Höghielm

Robert Höghielm är senior professor i pedagogik vid Stockholms universitet. Han har mångårig erfarenhet av forskning och företagskontakter kring bå...

Kjerstin Larsson

Kjerstin Larsson är fil.dr i sociologi och har arbetat många år som chef och ledare inom kommunal förvaltning, främst inom äldre- och funktionshind...

Bengt Molander

Bengt Molander är FD och professor i filosofi vid NTNU – Norges teknisknaturvitenskapelige universitet i Trondheim. Hans huvudsakliga forskningsint...

Karin Sjöberg Forssberg

Karin Sjöberg Forssberg, fil.lic. i pedagogik och doktorand i teknik och hälsa, KTH. Forskningsintressen är förändrings- och utvecklingsarbete, frä...

Lennart Svensson

Lennart Svensson är professor i sociologi vid Linköpings universitet och en av forskningsledarna vid HELIX VINN, som är ett Centre of Excellence. H...

 ;