Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Jacob Östberg

Kapitelförfattare

Författare

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds universitet och har sedan dess samförfattat tre böcker samt skrivit ett antal bokkapitel och artiklar i vetenskapliga tidskrifter. Efter att ha blivit docent i företagsekonomi drabbades han av existentiell ångest och ägnade sig åt eskapism i form av modevetenskap, ett ämne som han också blev docent i innan han återvände till företagsekonomins trygga famn. Östbergs forskning handlar om hur mening skapas i gränslandet mellan individer, företag och media i dagens konsumtionssamhälle. Jacob Östberg is a Professor of Advertising and PR at Stockholm Business School, Stockholm University. His research interests revolve around how meaning is created at the intersection of marketing, popular culture, and consumers’ lived lives. In particular, he has been interested in questions around gender and masculinity in a Nordic setting.

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds universitet och har sedan dess samförfattat tre böcker samt skrivit ett antal bokkapitel och artiklar i vetenskapliga tidskrifter. Efter att ha blivit docent i företagsekonomi drabbades han av existentiell ångest och ägnade sig åt eskapism i form av modevetenskap, ett ämne som han också blev docent i innan han återvände till företagsekonomins trygga famn. Östbergs forskning handlar om hur mening skapas i gränslandet mellan individer, företag och media i dagens konsumtionssamhälle. Jacob Östberg is a Professor of Advertising and PR at Stockholm Business School, Stockholm University. His research interests revolve around how meaning is created at the intersection of marketing, popular culture, and consumers’ lived lives. In particular, he has been interested in questions around gender and masculinity in a Nordic setting.