Theories and Perspectives in Business Administration

Skickas följande arbetsdag

423 kr

inkl moms

Läs mer Stäng

Business administration is a scientific field described as complex, diverse, and eclectic. Acknowledging the multiplicity of the field and the many challenges faced by students of business administration, there is a need for a book on theories and perspectives and how they can be applied. This book outlines a broad set of contemporary and frequently used theories and perspectives. Based on a selection conducted through a survey and discussions with colleagues, sixteen theories and perspectiv...

Författare

Ulla Eriksson-Zetterquist

Ulla Eriksson-Zetterquist är professor i företagsekonomi och föreståndare vid det tvärvetenskapliga forskningsinstitutet Gothenburg Research Instit...

Magnus Hansson

Fredrik Nilsson

Fredrik Nilsson är professor i företagsekonomi, särskilt redovisning vid Uppsala universitet sedan 2010. Tidigare var han professor i ekonomiska in...

Johan Alvehus

Johan Alvehus är lektor vid Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap, Lunds universitet. Hans forskning handlar om kunskapsarbete ...

Helén Anderson

Helén Anderson är professor i företagsekonomi särskilt marknadsföring vid Linnéuniversitetet. Hennes forskning handlar om dynamik i affärsnätverk, ...

Charlotta Bay

Charlotta Bay is an Assistant Professor of Accounting at Stockholm Business School, Stockholm University. Her research interest is concerned with f...

Anna Bengtson

Anna Bengtson är professor vid Företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet och forskar och undervisar inom områdena Marknadsföring och In...

Emilia Florin Samuelsson

Emilia Florin Samuelsson is an Assistant Professor of Business Administration and co-director at the Media, Management and Transformation Centre (M...

Peter Frii

Peter Frii is an Assistant Professor of Accounting at Umeå University. He teaches financial accounting, valuation, and corporate finance. His resea...

Mikael Gidhagen

Mikael Gidhagen är lektor i företagsekonomi vid företagsekonomiska institutionen vid Uppsala universitet. Hans forskning fokuseras framför allt på ...

Nanna Gillberg

Nanna Gillberg är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Hon är intresserad av betydelsen av kön som organise...

Jan Greve

Jan Greve är docent i företagsekonomi med inriktning mot ekonomistyrning. Han är knuten till Handelshögskolan vid Örebro universitet och till forsk...

Linda Höglund

Linda Höglund (PhD) is an assistant professor at Örebro University School of Business and part of AES (the Academy of Management and Control in Cen...

Tobias Johansson

Tobias Johansson works as a researcher and lecturer at Örebro University. His main research interests and expertise include management control syst...

Hans Kjellberg

Hans Kjellberg is a Professor of Marketing at the Stockholm School of Economics. His research concerns processes of economic ordering and the econo...

Hans Knutsson

Hans Knutsson är verksam som forskare och lärare på Ekonomihögskolan vid Lunds universitet. Hans Knutsson bedriver forskning om såväl kommunal förv...

Johnny Lind

Johnny Lind är professor vid Handelshögskolan i Stockholm, chef för redovisningsinstitutionen och professor II vid Handelshögskolan i Trondheim. Jo...

Eva Lindell

Eva Lindell är filosofie doktor i industriell ekonomi och lektor i företagsekonomi vid Mälardalens högskola. Eva Lindell is a Senior Lecturer in B...

Susanne Lundholm

Susanne Lundholm är ekon.dr och disputerade vid Lunds universitet 2011. Hon är verksam som akademisk förläggare men bedriver även forskning om skol...

Maria Norbäck

Cecilia Pahlberg

Cecilia Pahlberg är professor vid Företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet och forskar och undervisar inom områdena Marknadsföring och...

Jens Rennstam

Jens Rennstam är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar i organisationsteori vid företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan,...

Pamela Schultz Nybacka

Pamela Schultz Nybacka, PhD, is Senior Lecturer in Business Administration at the School of Historical and Contemporary Studies, at Södertörn Unive...

Alexander Styhre

Alexander Styhre är fakultetsprofessor inom organisation och management vid företagsekonomiska institutionen, Handelshögskolan vid Göteborgs univer...

Oscar Stålnacke

Oscar Stålnacke is an Assistant Professor of Finance at Umeå School of Business, Economics and Statistics. His research focuses on Household Financ...

Peter Svensson

Peter Svensson är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar på företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan, Lunds universitet. H...

David Sörhammar

David Sörhammar is an Associate Professor of Marketing at Stockholm University. His present research focus involves digital transformation of heavy...

Fredrik Tell

Fredrik Tell, ek.dr, är professor i företagsekonomi vid Linköpings universitet och programdirektör för forskningsprogrammet KITE . Han dispute...

Sofia Ulver

Sofia Ulver is an Associate Professor of Marketing, and researcher in consumer sociology and consumer culture theory at Lund University. She takes ...

Linda Wedlin

Linda Wedlin är professor i företagsekonomi vid Uppsala Universitet. Hennes forskning handlar om styrning och reglering av universitet och högskolo...

Peter Öhman

Peter Öhman är professor i företagsekonomi, särskilt redovisning och revision, vid Mittuniversitetet samt föreståndare för forskningsinstitutet Cen...

Jacob Östberg

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds univers...

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer