Just nu går det inte att nå vår kundservice via telefon, chatt eller e-post. Vi jobbar på problemet. Tack för ditt tålamod!

Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Marknadsföring, människor och interaktion

Skickas följande arbetsdag

Marknadsföring, människor och interaktion

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Beskrivning

Marknadsföring är så mycket mer än strategier, marknadsundersökningar och reklamkampanjer. Den uppstår i det dagliga samspelet mellan människor. I Marknadsföring, människor och interaktion får vi ett alternativt perspektiv på marknadsföring, bortom den traditionella marketing management-logiken. Genom att utgå från symbolisk interaktionism synliggör författarna hur marknader, konsumenter, produkter/varumärken, pris/värde, platser och reklam skapas och omskapas i människors vardagliga möten. Med djupgående analys och konkreta exempel belyser boken hur marknadsföring inte bara är något företag gör - utan något som människor skapar tillsammans. Den tredje reviderade upplagan är fullmatad med uppdaterade exempel och tar hänsyn till den senaste utvecklingen på marknaden. Detta är en bok för den som vill förstå marknadsföringens roll i samhället på ett mer nyanserat sätt.

Innehållsförteckning

Omdömen

Denna utmärkta och problematiserande lärobok om marknadsföring ur alla aspekter förmedlar i sin reviderade 3:e upplaga tankar och teorier om interaktion mellan säljare/producenter och köpare som en komplex process, där den mänskliga aspekten betonas, samverkan mellan individer och grupper som interagerar och påverkar varandra i många riktningar och led.

Information

Författare:
Peter Svensson Jacob Östberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144154244
Utgivningsår:
2013
Revisionsår:
2025
Artikelnummer:
37726-03
Upplaga:
Tredje
Sidantal:
168

Författare

Peter Svensson

Peter Svensson är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar på företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan, Lunds universitet. H...

Jacob Östberg

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds univers...

 ;

Beskrivning

Marknadsföring är så mycket mer än strategier, marknadsundersökningar och reklamkampanjer. Den uppstår i det dagliga samspelet mellan människor. I Marknadsföring, människor och interaktion får vi ett alternativt perspektiv på marknadsföring, bortom den traditionella marketing management-logiken. Genom att utgå från symbolisk interaktionism synliggör författarna hur marknader, konsumenter, produkter/varumärken, pris/värde, platser och reklam skapas och omskapas i människors vardagliga möten. Med djupgående analys och konkreta exempel belyser boken hur marknadsföring inte bara är något företag gör - utan något som människor skapar tillsammans. Den tredje reviderade upplagan är fullmatad med uppdaterade exempel och tar hänsyn till den senaste utvecklingen på marknaden. Detta är en bok för den som vill förstå marknadsföringens roll i samhället på ett mer nyanserat sätt.

Innehållsförteckning

Information

Författare:
Peter Svensson Jacob Östberg
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144198040
Utgivningsår:
2013
Revisionsår:
2025
Artikelnummer:
37726-SB03
Upplaga:
Tredje

Författare

Peter Svensson

Peter Svensson är docent i företagsekonomi och forskar och undervisar på företagsekonomiska institutionen på Ekonomihögskolan, Lunds universitet. H...

Jacob Östberg

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds univers...

 ;