Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Unboxing Marketing

Creating value for consumers, firms, and society
Skickas följande arbetsdag

How can marketing create value for consumers, firms, and society? What are the major societal trends that shape contemporary marketing? How and why has marketing become so influential that consumption now defines our entire culture? How can marketing practices contribute to shape society in a more positive way? These are examples of questions that are discussed and answered in this book. Unboxing Marketing problematizes and enriches marketing as it is taught in introductory courses. To do th...

How can marketing create value for consumers, firms, and society? What are the major societal trends that shape contemporary marketing? How and why has marketing become so influential that consumption now defines our entire culture? How can marketing practices contribute to shape society in a more positive way? These are examples of questions that are discussed and answered in this book. Unboxing Marketing problematizes and enriches marketing as it is taught in introductory courses. To do this, the authors use the metaphor of unboxing, which means to unwrap marketing like it was delivered in a closed box created by traditional marketing textbooks. The book builds on the latest scientific research to first unbox some of the major forces affecting society and marketing today, such as globalization, sustainabilization, and polarization. Then the unboxing moves on to how markets are made and remade, the role that value plays, and how contemporary consumer culture operates. Finally, the areas of marketing strategy, marketing research, and marketing in the digital era are unboxed.

Vill du veta mer?

Unboxing Marketing blev utnämnd till Årets Marknadsföringsbok 2020. Läs vår intervju med författarna.

Information

Författare:
Benjamin Julien Hartmann Jacob Östberg Anders Parment Cecilia Solér
Illustratör:
Jonny Hallberg
Språk:
Engelska
ISBN:
9789144137506
Utgivningsår:
2020
Artikelnummer:
40832-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
299

Författare

Benjamin Julien Hartmann

Benjamin Hartmann är docent i marknadsföring vid Göteborgs universitet och forskar om olika fenomen i gränslandet mellan konsumtion, marknad och sa...

Jacob Östberg

Jacob Östberg är professor i reklam och PR vid företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Östberg disputerade 2003 vid Lunds univers...

Anders Parment

Anders Parment är verksam som forskare och universitetslektor vid Stockholms universitet. Han är även prisbelönt och uppskattad föreläsare och rådg...

Cecilia Solér

Cecilia Solér är verksam som universitetslektor vid Göteborgs universitet. Hennes forskning fokuserar på hållbar konsumtion och marknadens inverkan...

 ;