
Strategiskt inköp
260 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144113135Utgivningsår:
2016Artikelnummer:
39279-01Upplaga:
FörstaSidantal:
226Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
Strategiskt inköpsarbete är en balansgång mellan olika roller i ett företag. Förutom kunnighet inom inköp, avtal, förhandling, lager och logistik behöver man förstå sig på det egna företagets affärsidé, vision, produkter/tjänster, teknik, företagets kunder, leverantörer och inte minst omvärldens påverkan på företaget. Strategiskt inköp beskriver på ett lättillgängligt sätt hur en inköpsavdelning arbetar och vad som skiljer det strategiska inköpsarbetet från övriga inköp. Den strategiska inkö...
Strategiskt inköpsarbete är en balansgång mellan olika roller i ett företag. Förutom kunnighet inom inköp, avtal, förhandling, lager och logistik behöver man förstå sig på det egna företagets affärsidé, vision, produkter/tjänster, teknik, företagets kunder, leverantörer och inte minst omvärldens påverkan på företaget. Strategiskt inköp beskriver på ett lättillgängligt sätt hur en inköpsavdelning arbetar och vad som skiljer det strategiska inköpsarbetet från övriga inköp. Den strategiska inköpsprocessen beskrivs i detalj och en stor mängd användbara inköpsmetoder och verktyg som behövs för att kunna arbeta som framgångsrik strategisk inköpare presenteras. Författarna ger en mängd exempel som hjälper läsaren att förstå hur dessa metoder och verktyg kan användas i praktiken. Målet är att ge läsaren handfasta och praktiska exempel från industrin i syfte att koppla teori till verklighet. Strategiskt inköp följer inledningsvis den strategiska inköpsprocessen för att därefter belysa ett antal tillämpningar som visar hur en inköpsstrategi kan användas. Boken ger därmed en samlad bild av en strategisk inköpares vardag och passar utmärkt både för dig som studerar och för dig som redan arbetar med inköp.
ISBN:
9789144113135Utgivningsår:
2016Artikelnummer:
39279-01Upplaga:
FörstaSidantal:
226Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Ekonomi, statistik och matematik
046-31 21 22 eric.rehn@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer