Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Kerstin Ahlberg

Kapitelförfattare

Kerstin Ahlberg är utbildad bildlärare med många års erfarenhet från undervisning i grundskolan, gymnasiet och inom lärarutbildningen. Sedan hösten 2011 är hon programansvarig för grundlärarutbildningen vid Högskolan Dalarna och ansvarar för studentkontakter och uppföljning av programmet. Eftersom utbildningen ges både på campus och nätbaserat väcktes tidigt nyfikenheten för hur digitala lärresurser kan användas i undervisningen. I sin magisteruppsats undersökte Ahlberg elevers responsgivande på olika forum på nätet. Eleverna som deltog i undersökningen publicerade sina bilder för att få kritik och utvecklas. Det visade sig att även den respons de fick av läraren och klasskamraterna var väldigt viktig. Dessa erfarenheter ledde vidare till ett EU-finansierat utvecklingsprojekt i en årskurs fem där Ahlberg tillsammans med Helena Danielsson introducerade en webbplattform för eleverna och sedan följde klassens arbete under ett år.

Kerstin Ahlberg är utbildad bildlärare med många års erfarenhet från undervisning i grundskolan, gymnasiet och inom lärarutbildningen. Sedan hösten 2011 är hon programansvarig för grundlärarutbildningen vid Högskolan Dalarna och ansvarar för studentkontakter och uppföljning av programmet. Eftersom utbildningen ges både på campus och nätbaserat väcktes tidigt nyfikenheten för hur digitala lärresurser kan användas i undervisningen. I sin magisteruppsats undersökte Ahlberg elevers responsgivande på olika forum på nätet. Eleverna som deltog i undersökningen publicerade sina bilder för att få kritik och utvecklas. Det visade sig att även den respons de fick av läraren och klasskamraterna var väldigt viktig. Dessa erfarenheter ledde vidare till ett EU-finansierat utvecklingsprojekt i en årskurs fem där Ahlberg tillsammans med Helena Danielsson introducerade en webbplattform för eleverna och sedan följde klassens arbete under ett år.