Privatperson Logga in
Ingen bild

Charlotte Tullgren

Kapitelförfattare

Charlotte Tullgren, lektor i pedagogik vid Högskolan Kristianstad. Hon är utbildad till förskollärare vid Högskolan i Växjö och arbetat i förskola och förskoleklass. Hon är sedan 15 år verksam lärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad, mestadels på förskollärarutbildningen med kursutveckling, undervisning och handledning. Hennes forskning rör sig kring förskoleverksamhet där barns lärande liksom förskollärares arbete fokuseras. I en avhandling har hon studerat makt och styrning i leken på förskolan. I senare forskning studeras förskollärares villkor för kvalitetsarbete i förskolan. Hon har också deltagit i forskningsprojekt med Learning Study i förskolan, där barns sätt att förstå ett innehåll och lärarnas sätt att undervisa och lyfta fram kritiska aspekter fokuserades.

Charlotte Tullgren, lektor i pedagogik vid Högskolan Kristianstad. Hon är utbildad till förskollärare vid Högskolan i Växjö och arbetat i förskola och förskoleklass. Hon är sedan 15 år verksam lärarutbildningen vid Högskolan Kristianstad, mestadels på förskollärarutbildningen med kursutveckling, undervisning och handledning. Hennes forskning rör sig kring förskoleverksamhet där barns lärande liksom förskollärares arbete fokuseras. I en avhandling har hon studerat makt och styrning i leken på förskolan. I senare forskning studeras förskollärares villkor för kvalitetsarbete i förskolan. Hon har också deltagit i forskningsprojekt med Learning Study i förskolan, där barns sätt att förstå ett innehåll och lärarnas sätt att undervisa och lyfta fram kritiska aspekter fokuserades.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer