Sverige
Privatperson Logga in

Tre tips för att komma igång med Tomoyo

Therése Silván, lärare på lågstadiet på Björkhöjdskolan i Borås, delar med sig av hur hon fått in Tomoyo i sin matematikundervisning och sina sina tre bästa tips för att komma igång!

Therése Silván började arbeta med Tomoyo i sin klass under vårterminen och tycker att Tomoyo fungerar perfekt att använda som extrauppgift eller när eleverna behöver arbeta självständigt.

Låt Tomoyo bli en naturlig del av matematikundervisningen. Mina elever arbetar till exempel med Tomoyo medan jag sitter med läsgrupper. Eleverna hittar även själva tillfällen när de kan arbeta med Tomoyo. Eftersom det är enkelt att komma igång och allt finns inläst, arbetar eleverna bra själva.

Theréses tre tips för att komma igång med Tomoyo i din klass:
  • Lägg lite tid på att lära känna materialet innan du sätter igång. I Lärarmaterialet får du en inblick i vad Tomoyo är och hur du kan följa elevernas arbete i ett Tomoyo-klassrum.

  • Starta upp arbetet med eleverna genom att visa introduktionen som finns i Lärarmaterialet.

  • Tipsa eleverna om att klicka på kristallen som finns på övningskortet. Där kan de titta på hjälp om de blir osäkra på något under tiden de räknar.

Här kan du läsa en kort intervju om hur Therése arbetar med Favorit matematik i sin klass >> 

 

Tomoyo – ett nytt sätt att träna matte

Nu finns Tomoyo för dig med Favorit matematik. Ett spelifierat digitalt läromedel där eleverna räknar sig igenom ett spännande äventyr!

Läs mer

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer