Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Prata så att jag begriper!

Kognition, känsla och relation i professionella samtal

Skickas följande arbetsdag

Prata så att jag begriper!

Kognition, känsla och relation i professionella samtal

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format
Bok 312 kr inkl. moms
Studora e-bok 193 kr inkl. moms

Den här boken handlar om villkor för samtal och om hur kognition, känsla och relation påverkar hur samtalet blir. Vi människor fungerar olika, kognitivt och känslomässigt, och för en del är samtal särskilt svåra. Genom att ha goda kunskaper om individuella förutsättningar och förståelse för relationens betydelse skapar vi grunden för ett bra samtal. I bokens första del skriver författaren om sin syn på samtal och förklarar olika begrepp. I den andra, mer teoretiska delen, beskrivs hur kognit...

Läs mer

Den här boken handlar om villkor för samtal och om hur kognition, känsla och relation påverkar hur samtalet blir. Vi människor fungerar olika, kognitivt och känslomässigt, och för en del är samtal särskilt svåra. Genom att ha goda kunskaper om individuella förutsättningar och förståelse för relationens betydelse skapar vi grunden för ett bra samtal. I bokens första del skriver författaren om sin syn på samtal och förklarar olika begrepp. I den andra, mer teoretiska delen, beskrivs hur kognition, känsla och relation påverkar villkoren för samtal och vad konsekvenserna kan bli om man fungerar på ett annorlunda sätt. Den tredje delen av boken är mer praktisk. Här presenteras konkreta anpassningar vad gäller kommunikationsstil, plats och former för samtal tillsammans med visuella stöd och hjälpmedel i form av skalor, arbetsblad och formulär. Målgruppen för boken är yrkesverksamma med en stödjande, pedagogisk eller behandlande yrkesroll inom exempelvis socialtjänst, skola, vård och omsorg, samt studerande till sådana yrken.

Stäng
Prata så att jag begriper! - Formulär
Prata så att jag begriper! - Figurer kapitel 18
Prata så att jag begriper! - Figurer kapitel 19
Prata så att jag begriper! - Figurer kapitel 20
Prata så att jag begriper! - Figurer kapitel 21

ger en bred förståelse för samtalet som stödfunktion och relationsbyggare /…/ Boken, som ger en mängd konkreta förslag och metoder, är väl underbyggd med referenser.

Information

Författare:

Nåkkve Balldin

Illustratör:

Helena Jansson

ISBN:

9789144157535

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

45061-01

Upplaga:

Första

Sidantal:

296
 ;

Den här boken handlar om villkor för samtal och om hur kognition, känsla och relation påverkar hur samtalet blir. Vi människor fungerar olika, kognitivt och känslomässigt, och för en del är samtal särskilt svåra. Genom att ha goda kunskaper om individuella förutsättningar och förståelse för relationens betydelse skapar vi grunden för ett bra samtal. I bokens första del skriver författaren om sin syn på samtal och förklarar olika begrepp. I den andra, mer teoretiska delen, beskrivs hur kognit...

Läs mer

Den här boken handlar om villkor för samtal och om hur kognition, känsla och relation påverkar hur samtalet blir. Vi människor fungerar olika, kognitivt och känslomässigt, och för en del är samtal särskilt svåra. Genom att ha goda kunskaper om individuella förutsättningar och förståelse för relationens betydelse skapar vi grunden för ett bra samtal. I bokens första del skriver författaren om sin syn på samtal och förklarar olika begrepp. I den andra, mer teoretiska delen, beskrivs hur kognition, känsla och relation påverkar villkoren för samtal och vad konsekvenserna kan bli om man fungerar på ett annorlunda sätt. Den tredje delen av boken är mer praktisk. Här presenteras konkreta anpassningar vad gäller kommunikationsstil, plats och former för samtal tillsammans med visuella stöd och hjälpmedel i form av skalor, arbetsblad och formulär. Målgruppen för boken är yrkesverksamma med en stödjande, pedagogisk eller behandlande yrkesroll inom exempelvis socialtjänst, skola, vård och omsorg, samt studerande till sådana yrken.

Stäng
Information

Författare:

Nåkkve Balldin

Illustratör:

Helena Jansson

ISBN:

9789144190945

Utgivningsår:

2024

Artikelnummer:

45061-SB01

Upplaga:

Första
 ;