
Analyze!
Crafting Your Data in Qualitative Research
276 kr
exkl moms
Information
Språk:
EngelskaISBN:
9789144127057Utgivningsår:
2018Artikelnummer:
39956-01Upplaga:
FörstaSidantal:
208Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltCrafting Your Data in Qualitative Research
exkl moms
exkl moms
Is there an easy way to analyze interviews, observations and documents? The answer is no. Analytical work is notoriously multilayered and there is undoubtedly more than one approach. But this book shows how it can go more smoothly. The authors maintain that all analysis involves three activities: sorting, reducing and arguing. If the researcher or student can sort and organize the material, cut out what is irrelevant (or “zoom out” from what is peripheral) and formulate an argument based on ...
Is there an easy way to analyze interviews, observations and documents? The answer is no. Analytical work is notoriously multilayered and there is undoubtedly more than one approach. But this book shows how it can go more smoothly. The authors maintain that all analysis involves three activities: sorting, reducing and arguing. If the researcher or student can sort and organize the material, cut out what is irrelevant (or “zoom out” from what is peripheral) and formulate an argument based on the material – well, then they have a good chance of succeeding. These three activities make it easier to walk the winding but exciting road from material to manuscript. The book discusses analytical craftsmanship and its ambition to theorize. The authors’ aim is that their sound advice and illustrative examples will infuse enthusiasm into the creative analytical work.
Språk:
EngelskaISBN:
9789144127057Utgivningsår:
2018Artikelnummer:
39956-01Upplaga:
FörstaSidantal:
208Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Företagsekonomi och metod
046-31 21 66 ola.hakansson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 22 02 aude.plathner@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer