Vilse i skolan
Innehållsförteckning
Information
- Författare:
- Ross W Greene
- Översättare:
- Silvia Jönsson
- Språk:
- Svenska
- ISBN:
- 9789144109701
- Utgivningsår:
- 2016
- Revisionsår:
- 2016
- Artikelnummer:
- 33871-03
- Upplaga:
- Tredje
- Sidantal:
- 332
Det verkar som att du besöker studentlitteratur.se via en enhet utanför Sverige. Vi erbjuder inte leveranser utanför Sverige. För att kunna slutföra ett köp måste leveransadressen vara i Sverige. Läs mer
På torsdag 13/11 och fredag 14/11 görs inga utleveranser, på grund av inventering. Du kan beställa som vanligt från oss, men produkterna skickas inte förrän på måndag 17/11 när leveranserna kommer igång igen.
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna
Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura
Med sin fasta övertygelse om att alla barn uppför sig väl om de kan, ger Ross W. Greene stöd åt lärare som upplever att de inte alltid räcker till för de elever som behöver dem mest. Eleverna själva vill inget hellre än att kunna hantera de sociala, känslomässiga och beteendemässiga krav som ställs på dem i skolan och i livet. Många har dock förlorat hoppet om att någon vuxen någonsin kommer att kunna hjälpa dem. I Vilse i skolan beskriver Ross W. Greene hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa beteendemässigt utmanande barn och ungdomar att hantera sitt beteende. Utifrån bokens fiktiva ramberättelse och många konkreta exempel förklarar Greene hur man kan arbeta med den modell som presenteras i boken: Samarbetsbaserade och proaktiva lösningar (CPS). Grundtanken bakom modellen är att beteendemässigt utmanande barn ännu inte utvecklat vissa viktiga tankefärdigheter. Genom att de vuxna i barnets omgivning identifierar och förstår vilka färdigheter som saknas och vilka problem detta leder till, kan de hitta lösningar tillsammans med barnet. Den nya upplagan återspeglar alla revideringar och förbättringar av CPS-modellen som skett sedan år 2009. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen, men också till alla som arbetar i skolans värld. Tredje upplagan
Ross W. Greene är upphovsman till den metod som beskrivs i den här boken för att förstå och hjälpa beteendemässigt störande barn – numera kallad Co...
För att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.