Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Mia Berglund

Redaktör

Mia Berglund är leg. sjuksköterska och fil.dr i vårdvetenskap. Hon arbetar som universitetslektor och ämnesföreträdare för omvårdnad vid institutionen för hälsa och lärande, Högskolan i Skövde. Mia Berglund har många års erfarenhet av att arbeta med handledning till vårdare, studenter och patienter samt av att undervisa inom sjuksköterskeprogrammet och fristående kurser på olika nivåer. Hon har arbetat som sjuksköterska inom njurmedicinsk vård. Mia Berglunds forskning handlar om hur människor med långvarig sjukdom kan lära sig att leva med den och hur vårdarna kan stödja detta lärande. Forskningen har lett fram till en didaktisk modell, Utmaningen – att ta rodret i livet med långvarig sjukdom, som nu testas och utvärderas i olika vårdkontexter. Mia Berglund har också utvecklat didaktiska strategier för vårdutbildningar. Dessa utgår från ett etiskt patientperspektiv och utvecklar studentens förmåga att reflektera.

Mia Berglund är leg. sjuksköterska och fil.dr i vårdvetenskap. Hon arbetar som universitetslektor och ämnesföreträdare för omvårdnad vid institutionen för hälsa och lärande, Högskolan i Skövde. Mia Berglund har många års erfarenhet av att arbeta med handledning till vårdare, studenter och patienter samt av att undervisa inom sjuksköterskeprogrammet och fristående kurser på olika nivåer. Hon har arbetat som sjuksköterska inom njurmedicinsk vård. Mia Berglunds forskning handlar om hur människor med långvarig sjukdom kan lära sig att leva med den och hur vårdarna kan stödja detta lärande. Forskningen har lett fram till en didaktisk modell, Utmaningen – att ta rodret i livet med långvarig sjukdom, som nu testas och utvärderas i olika vårdkontexter. Mia Berglund har också utvecklat didaktiska strategier för vårdutbildningar. Dessa utgår från ett etiskt patientperspektiv och utvecklar studentens förmåga att reflektera.