Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

TinaMaria Ranaxe

Kapitelförfattare

TinaMaria Ranaxe är verksam som teaterlärare vid Västerås kulturskola sedan 2010, och har tidigare undervisat i teater på gymnasiet samt arbetat som regissör och regiassistent åt amatör- och semiprofessionella grupper. Hennes magisteruppsats i de estetiska ämnenas didaktik blev klar i juni 2020 och heter ”’Jag får liksom ta in närvaron’. Kulturskolans teaterelever deltar i professionella teaterproduktioner”. I den undersöker hon det lärande som äger rum när teaterelever från kulturskolans avancerade program i teater får spela tillsammans med professionella skådespelare. Hon är dessutom utbildad specialpedagog för grundskolan, samt utbildad i teaterregi vid Högskolan i Gävle, i samarbete med DI. Hennes intresseområde är framför allt kulturskolans teaterundervisning med fokus på undervisning i sceniskt gestaltande med elever från 8-20 år, och utvecklande av undervisnings- och arbetsformer för detta.

TinaMaria Ranaxe är verksam som teaterlärare vid Västerås kulturskola sedan 2010, och har tidigare undervisat i teater på gymnasiet samt arbetat som regissör och regiassistent åt amatör- och semiprofessionella grupper. Hennes magisteruppsats i de estetiska ämnenas didaktik blev klar i juni 2020 och heter ”’Jag får liksom ta in närvaron’. Kulturskolans teaterelever deltar i professionella teaterproduktioner”. I den undersöker hon det lärande som äger rum när teaterelever från kulturskolans avancerade program i teater får spela tillsammans med professionella skådespelare. Hon är dessutom utbildad specialpedagog för grundskolan, samt utbildad i teaterregi vid Högskolan i Gävle, i samarbete med DI. Hennes intresseområde är framför allt kulturskolans teaterundervisning med fokus på undervisning i sceniskt gestaltande med elever från 8-20 år, och utvecklande av undervisnings- och arbetsformer för detta.