Sverige
Privatperson Logga in
Ingen bild

Gunilla Ingestad

Kapitelförfattare

Gunilla Ingestad är fi l.dr i sociologi. I hennes avhandling Dokumenterat utanförskap: Om skolbarn som inte når målen (2006) problematiseras målstyrning som organisationsform i pedagogisk verksamhet. Avhandlingen beskriver elever som inte får fullständiga slutbetyg i åk 9 och deras upplevelser av lärarbedömningar, prov- och betygsresultat och redovisar sambanden mellan bedömning och kunskapsutveckling och subjektiva upplevelser av skolan som socialt system. Gunilla arbetar numera i kommunal skolförvaltning som samordnare för utvecklingsfrågor, framför allt kring betyg och bedömning samt specialpedagogik.

Gunilla Ingestad är fi l.dr i sociologi. I hennes avhandling Dokumenterat utanförskap: Om skolbarn som inte når målen (2006) problematiseras målstyrning som organisationsform i pedagogisk verksamhet. Avhandlingen beskriver elever som inte får fullständiga slutbetyg i åk 9 och deras upplevelser av lärarbedömningar, prov- och betygsresultat och redovisar sambanden mellan bedömning och kunskapsutveckling och subjektiva upplevelser av skolan som socialt system. Gunilla arbetar numera i kommunal skolförvaltning som samordnare för utvecklingsfrågor, framför allt kring betyg och bedömning samt specialpedagogik.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer