Sverige
Privatperson Logga in
Ingen bild

Emilia Åkesson

Kapitelförfattare

Emilia Åkesson är doktorand i pedagogik med genusinriktning vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Lin­köpings universitet. Emilia har under många år utbildat och skrivit om maktkritik och intersektionella perspektiv, bland annat på kunskapsföretaget Amphi Produktion. På Amphi författade Emilia också artiklar för Skolverket om normkritisk pedagogik och normmedvetenhet. Emilia har en lärarexamen i svenska och ­historia mot grundskolans senare år och gymnasiet från Södertörns högskola samt en masterexamen i gender ­studies – intersectionality and change från Linköpings universitet. Masterarbetet hette Affectivity in the classroom – a contribution to a feminist corpomaterial intersectional pedagogy (2014) och handlade om känslor i klassrum.

Emilia Åkesson är doktorand i pedagogik med genusinriktning vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Lin­köpings universitet. Emilia har under många år utbildat och skrivit om maktkritik och intersektionella perspektiv, bland annat på kunskapsföretaget Amphi Produktion. På Amphi författade Emilia också artiklar för Skolverket om normkritisk pedagogik och normmedvetenhet. Emilia har en lärarexamen i svenska och ­historia mot grundskolans senare år och gymnasiet från Södertörns högskola samt en masterexamen i gender ­studies – intersectionality and change från Linköpings universitet. Masterarbetet hette Affectivity in the classroom – a contribution to a feminist corpomaterial intersectional pedagogy (2014) och handlade om känslor i klassrum.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer