Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Ingen bild

Bengt-Olof Petersson

Kapitelförfattare

Bengt-Olof Petersson är leg. sjukskötare med specialistutbildning inom psykiatrisk vård. I början av 1980-talet utbildade han sig till vårdlärare och har sedan 1985 arbetat med utbildningar för sjuksköterskor i psykiatrisk vård och handledarutbildningar för olika yrkesgrupper inom vårdområdet. I dag, som nybliven pensionär, vill han fortsätta att arbeta för att öka intresset för vårdvetenskapen och dess möjligheter att utveckla vårdområdet, främst genom handledning för vårdare och olika handledarutbildningar. ­Bengt-Olof Petersson har en fil.kand. i pedagogik och en fil.mag. i vårdpedagogik. Hösten 2010 la han fram sin licentiatavhandling. Med denna licentiatavhandling som utgångspunkt vill han på ett tydligare sätt utveckla intresset kring vårdvetenskapens didaktik och fördjupa olika handledande arbetssätt, för att stärka vårdarnas professionella kompetens.

Bengt-Olof Petersson är leg. sjukskötare med specialistutbildning inom psykiatrisk vård. I början av 1980-talet utbildade han sig till vårdlärare och har sedan 1985 arbetat med utbildningar för sjuksköterskor i psykiatrisk vård och handledarutbildningar för olika yrkesgrupper inom vårdområdet. I dag, som nybliven pensionär, vill han fortsätta att arbeta för att öka intresset för vårdvetenskapen och dess möjligheter att utveckla vårdområdet, främst genom handledning för vårdare och olika handledarutbildningar. ­Bengt-Olof Petersson har en fil.kand. i pedagogik och en fil.mag. i vårdpedagogik. Hösten 2010 la han fram sin licentiatavhandling. Med denna licentiatavhandling som utgångspunkt vill han på ett tydligare sätt utveckla intresset kring vårdvetenskapens didaktik och fördjupa olika handledande arbetssätt, för att stärka vårdarnas professionella kompetens.