Privatperson Logga in
Ingen bild

Anna-Carin Jonsson

Kapitelförfattare

Anna-Carin Jonsson, ämneslärare i svenska och psykologi samt disputerad i psykologi med en avhandling som behandlar metakognition där bl.a. den metakognitiva förmågan att hantera olika bedömningar i relation till det egna lärandet och provsituationer behandlas. I dag docent i Pedagogiskt arbete och arbetar vid Göteborgs universitet, Institutionen för Pedagogik och Specialpedagogik och med forskningsfokus på hur föreställningar om förmåga påverkar elevers motivation och lärandestrategier.

Anna-Carin Jonsson, ämneslärare i svenska och psykologi samt disputerad i psykologi med en avhandling som behandlar metakognition där bl.a. den metakognitiva förmågan att hantera olika bedömningar i relation till det egna lärandet och provsituationer behandlas. I dag docent i Pedagogiskt arbete och arbetar vid Göteborgs universitet, Institutionen för Pedagogik och Specialpedagogik och med forskningsfokus på hur föreställningar om förmåga påverkar elevers motivation och lärandestrategier.

Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer