
Karin Åström
Författare
Karin Åström är specialpedagog och gymnasielärare i ämnena svenska och religion samt filosofie kandidat, huvudämne religion. Hon är även certifierad mindfulnessinstruktör med eget regelbundet utövande under många års tid. Karin har tjugo års erfarenhet från skolvärlden, där hon har arbetat i skolsystemet utifrån olika perspektiv och roller: som lärare och specialpedagog och med arbetsuppgifter som allt från att driva skolutveckling, pedagogiskt ansvarig, projektledare (SIS-projekt, Specialpedagogiska skolmyndigheten) till specialpedagog inom Pedagogisk stödorganisation, Malmö Komvux med nyckelfunktion tillsammans med övriga specialpedagoger att driva på utvecklingen inom främjande lärmiljöer inom ramen för det specialpedagogiska uppdraget. Hon har erfarenhet från samtliga nivåer från förskola till vuxenutbildning, både inom privat och inom kommunal sektor. För att kunna ligga i linje med de utmaningar som skolsystemet ständigt ställs inför har hon även förkovrat sig inom utbildningsvetenskap och utbildningsledarskap. Hennes stora intresseområden är motivation och lustfyllt lärande samt utveckling av främjande lärmiljöer.
Karin Åström är specialpedagog och gymnasielärare i ämnena svenska och religion samt filosofie kandidat, huvudämne religion. Hon är även certifierad mindfulnessinstruktör med eget regelbundet utövande under många års tid. Karin har tjugo års erfarenhet från skolvärlden, där hon har arbetat i skolsystemet utifrån olika perspektiv och roller: som lärare och specialpedagog och med arbetsuppgifter som allt från att driva skolutveckling, pedagogiskt ansvarig, projektledare (SIS-projekt, Specialpedagogiska skolmyndigheten) till specialpedagog inom Pedagogisk stödorganisation, Malmö Komvux med nyckelfunktion tillsammans med övriga specialpedagoger att driva på utvecklingen inom främjande lärmiljöer inom ramen för det specialpedagogiska uppdraget. Hon har erfarenhet från samtliga nivåer från förskola till vuxenutbildning, både inom privat och inom kommunal sektor. För att kunna ligga i linje med de utmaningar som skolsystemet ständigt ställs inför har hon även förkovrat sig inom utbildningsvetenskap och utbildningsledarskap. Hennes stora intresseområden är motivation och lustfyllt lärande samt utveckling av främjande lärmiljöer.