Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation
Skickas följande arbetsdag

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation

Den här boken finns tillgänglig som e-bok på Studora.

På Studora kan du köpa tidsbegränsad åtkomst till denna och många andra e-böcker. Du får tillgång direkt och kan även ta del av tjänstens smarta studieverktyg.

Valt format

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken...

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken lär du dig bland annat att: • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing).

Information

Författare:
Niklas Folkegård Gradin
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144189468
Utgivningsår:
2022
Revisionsår:
2024
Artikelnummer:
45218-02
Upplaga:
Andra
Sidantal:
435

Författare

Niklas Folkegård Gradin

Niklas Folkegård Gradin är verksam som animatör och utvecklare med Blender som huvudområde. Han undervisar i 3D-grafik vid Högskolan i Gävle.

 ;

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken...

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken lär du dig bland annat att: • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing).

Information

Författare:
Niklas Folkegård Gradin
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144189659
Utgivningsår:
2022
Revisionsår:
2024
Artikelnummer:
45218-SB02
Upplaga:
Andra

Författare

Niklas Folkegård Gradin

Niklas Folkegård Gradin är verksam som animatör och utvecklare med Blender som huvudområde. Han undervisar i 3D-grafik vid Högskolan i Gävle.

 ;