Logga in
Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Handlar som: Privatkund

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Kommande

3D-grafik med Blender

Modellering, rendering och animation

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken...

Läs mer

Boken riktar sig till studenter vid universitet, yrkeshögskola och gymnasium och ger en praktisk introduktion till 3D-grafik med Blender för dig som vill kunna skapa egen 3D-animerad film. Praktiska övningar varvas med teori, begrepp och resonemang kring viktiga konstnärliga och tekniska hänsyn inom modellering, rendering och animation. Blender är ett fritt och öppet program för bland annat modellering, rendering och animation i 3D. Bokens övningar är anpassade för Blender 4.2 LTS. I boken lär du dig bland annat att: • skapa 3D-modeller med enkla objekt, polygoner och modifiers • ljussätta objekt och scener • skapa material med filtexturer och materialnoder • rendera bilder, bildsekvenser och videofiler • rigga modeller för animation • animera med keyframes och constraints • strukturera arbetsmaterial för produktion • klippa animation • efterbehandla renderade bilder (Post processing).

Stäng
Information

ISBN:

9789144189468

Utgivningsår:

2022

Revisionsår:

2024

Artikelnummer:

45218-02

Upplaga:

Andra

Sidantal:

435
 ;