
Intervjumetodik
302 kr
exkl moms
Information
ISBN:
9789144081236Utgivningsår:
1993Revisionsår:
2013Artikelnummer:
3813-03Upplaga:
TredjeSidantal:
173Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för Gy och Vux.
Här hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala för förskoleklass till sjätte klass.
Hitta alltHär hittar du läromedel, tryckta såväl som digitala, för sjätte till nionde klass.
Hitta alltVår kurslitteratur bygger på vetenskaplig grund, beprövad erfarenhet och målgruppsanpassade pedagogiska upplägg. Den tas fram i nära samverkan med företrädare för universitet och högskola och skrivs av välmeriterade författare.
Hitta alltHär hittar du litteratur, utbildningar och digitala informationstjänster för din kompetensutveckling. Våra produkter grundar sig på aktuell forskning förmedlad på ett inspirerande och verksamhetsnära sätt.
Hitta alltHär hittar du som student kurslitteratur, tips och inspiration om våra böcker och produkter.
Hitta alltVåra författare och föreläsare är vår viktigaste resurs. Bland dessa hittar du forskare, undervisande lärare och experter inom en rad ämnen.
Hitta alltexkl moms
exkl moms
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form. I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt använd...
Hur genomförs en intervju på ett professionellt sätt? Författaren beskriver vad som kännetecknar en väl genomförd intervju och vad som kännetecknar ett professionellt förhållningssätt, oberoende av intervjuns ämne, innehåll och form. I denna tredje, omarbetade upplaga, fokuseras framför allt på vilka kompetenser som krävs för att intervjun ska fylla sin funktion som datainsamlingsmetod. Boken följer den kronologiska ordningen i ett intervjuarbete, vilket gör den lättläst och praktiskt användbar. Boken har följande disposition: Bakgrunden till undersökningen: Varför är området och problemet oviktigt och intressant? Val av teori eller modell. Problemformulering. Val av intervjuform. Planering av intervjuns uppläggning och innehåll. Genomförande av intervjun. Databearbetning. Kritisk granskning av resultat och slutsatser. Redovisning och presentation av resultatet. Intervjumetodik vänder sig till universitets- och högskolestuderande vid beteende- och samhällsvetenskapliga utbildningar samt till alla yrkesverksamma som genomför intervjuer.
Författare:
Annika LantzISBN:
9789144081236Utgivningsår:
1993Revisionsår:
2013Artikelnummer:
3813-03Upplaga:
TredjeSidantal:
173Förläggare Kurslitteratur och Kompetensutveckling Psykologi
046-31 22 05 susanna.magnusson@studentlitteratur.seFörlagskoordinator Kurslitteratur och Kompetensutveckling
046-31 21 61 susanne.borgtorn@studentlitteratur.seFör att kunna använda vår hemsida krävs en uppdaterad webbläsare. En uppdaterad webbläsare är säkrare för dig som användare och kan leverera en snabbare och bättre användarupplevelse.
Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt av webbplatsen. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Läs mer