Logga in

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Priserna visas inklusive moms och du betalar med Klarna


Priserna visas exklusive moms, du kan betala med Klarna eller faktura

Entreprenörskap

Individ, företag, samhälle
Skickas följande arbetsdag

Det här är ingen klassisk lärobok om entreprenörskap. Istället går boken igenom alla delar i den entreprenöriella processen – från idé till avveckling. Genom att blanda teori och praktik är författarnas mål att skapa en balanserad förståelse för varför nya affärsmöjligheter uppkommer och hur de kan utvecklas till livskraftiga och effektiva företag. Entreprenörskap är baserad på en unik kombination av gedigen forskning om, och lång praktisk erfarenhet av, att starta, driva, utveckla, finansier...

Det här är ingen klassisk lärobok om entreprenörskap. Istället går boken igenom alla delar i den entreprenöriella processen – från idé till avveckling. Genom att blanda teori och praktik är författarnas mål att skapa en balanserad förståelse för varför nya affärsmöjligheter uppkommer och hur de kan utvecklas till livskraftiga och effektiva företag. Entreprenörskap är baserad på en unik kombination av gedigen forskning om, och lång praktisk erfarenhet av, att starta, driva, utveckla, finansiera, sälja och avveckla företag. Författarnas gemensamma erfarenhet inkluderar studier av över 1 000 företag samt över 20 års praktisk erfarenhet av entreprenörskap i alla dess former. De praktiska inslagen i boken gör att du som läsare även kan utveckla färdigheter som ökar dina möjligheter att lyckas i praktiken. Det kan vara i roller som entreprenör, finansiär, rådgivare eller forskare.

På ett ypperligt sätt lotsas läsaren igenom alla delar i den entreprenöriella processen – från idé till avveckling. Här behandlas bl.a. affärsmöjligheten, affärsmodellen, entreprenören, teamet, erbjudandet, marknadsföring och försäljning, prissättning, ekonomistyrning, omvärldsanalys, finansiering, värdering, juridik och avslut på ett teoretiskt och praktiskt välbalanserat sätt. Denna pedagogiska bok baseras på en unik kombination av gedigen forskning om, och lång praktisk erfarenhet av, att starta, driva, utveckla, finansiera, sälja och avveckla företag.

Information

Författare:
Mikael Samuelsson Anna Söderblom
Språk:
Svenska
ISBN:
9789144080826
Utgivningsår:
2016
Artikelnummer:
36072-01
Upplaga:
Första
Sidantal:
280

Författare

Mikael Samuelsson

Ekon. dr Mikael Samuelsson är lektor vid Handelshögskolan i Stockholm samt entreprenör och investerare. Hans forskning handlar generellt om hur nya...

Anna Söderblom

Ekon. dr Anna Söderblom är forskare och lärare vid Handelshögskolan i Stockholm. Hennes forskning rör huvudsakligen finansiering av unga och små fö...

 ;